Forum > Demolåtar

Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)

<< < (13/13)

Roffe H:

--- Citat från: Alatar skrivet 18.03.2013, 21:17:38 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 17:12:12 ---Tack för respons Alatar. Har "lyssnat på" vad många har skrivit...väldigt tacksam för alla goda råd. Här kommer den senaste verren med små men kanske viktiga justeringar, bra kan bli bättre..kommentera gärna.  :)
Roffe H
--- Slut citat ---

Snyggt! Nu smälter rösterna ihop jättebra.

--- Slut citat ---

Tack Alatar...vi har en ny låt på gång.  :D
Gå in och lyssna på din e-post
/Roffe H

Marruschkka:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2013, 20:05:15 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.03.2013, 17:12:12 ---Tack för respons Alatar. Har "lyssnat på" vad många har skrivit...väldigt tacksam för alla goda råd. Här kommer den senaste verren med små men kanske viktiga justeringar, bra kan bli bättre..kommentera gärna.  :)
Roffe H

--- Slut citat ---

Har inte lyssnat på ett tag. Här är mixen finfin, med Marres stödsång och kör också. Tidigare upplevde jag att Marres sång var för hög.
Möjligen är låten lite lång, då den inte har andra teman. En vers kortare eller något stick eller så, skulle också fungera.
Var alla toner kontrollerade och självvalda i saxofonen vid 133? Det låter som en ton överraskar där.

Härlig låt med underbart skönt saxofonspel och bra kompletterande sånginsatser från er båda och band in a box spelar utan minsta felspel!  :wub:

--- Slut citat ---

Det är skoj att sjunga med Roffes pipa, tack :D

--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.03.2013, 20:29:16 ---Var på lördagen på teater med några bekanta. Efter teatern stack vi oss in på en öl i en pub och där var det fullt ös.. omöjligt att snacka. Tänk om där varit SÅNHÄR musik istället....

Mycket skön lyssning  :wub:

Space

--- Slut citat ---

Jo, jag skulle själv vilja höra sån här jazzmusik när man vill sitta och snacka & koppla av på nån bar :D Tack Space.
Så fin respons vi fått Roffe, och det glädjer mej att så många uppskattar sån här musik. Mina husgudar inom jazzen är Svante och Monica, mera sånt vill jag gärna höra här på KR oxå, och jag vet flera som kan få till sånt här ju, så kom igen :D

/Marre

Marruschkka:

--- Citat från: Gurano skrivet 18.03.2013, 20:06:47 ---Lyssnar i min tele så min lyssning e inte så bra. Men jag tycker att det låter bra ändå. Skön jazz...både sång å musik - ni kompletterar bra sångmässigt. Ingen ide att ge en närmare analys pga min lyssning. Soft musik!
/G

--- Slut citat ---

Tack Gurano, det värmer!

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion