Forum > Demolåtar

Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)

<< < (4/13) > >>

Alatar:
Skön låt & din röst är bra ju! Texten funkar för mig.
Men kanske är låten lite lång? Skulle vilja korta ned den.

Roffe H:

--- Citat från: Alatar skrivet 14.03.2013, 22:42:58 ---Skön låt & din röst är bra ju! Texten funkar för mig.
Men kanske är låten lite lång? Skulle vilja korta ned den.

--- Slut citat ---

Ok, det är texten som är "i vägen" man vil ju ha med hela, sen vill ma ju ha ett solo. Ska se vad som kan göras åt det hela. :D
/offe H

Roffe H:
Lägger upp en kort verre här med bara sång utan sax (den får komma senare) tyckeer at sången är mer stabil, hoppas Marre kan hoppa på trots att den går i Eb och inte i F.  :) Blev nåt mystiskt "sus" som ska tas bort senare...
/Roffe H

TROUBLE

Jag ser i dina ögon, å´  i din blick
Känner  mig nere, rätt så sorgsen  å´ förvirrad
Trouble!

Var tog alla känslor vägen,  en puss på kind
Sen ett hej,  du rusar iväg,  bara  tomhet.
Trouble!

Säg va´ e´ det för fel,  bara gräl och bråk
Känner mig så ensam,  här i vår kåk
Finns det nå´n annan,  har det blivit så fel, 
att du tänker lämna mig?

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 14.03.2013, 21:05:34 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.03.2013, 21:00:59 ---Skönt! Du fixar sången men undrar om du behöver sjunga den hundra gånger innan du sätter sången säkert, trots att den är ganska hög.
En härlig låt, härlig melodi och körerna var också bra.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning, och kommentar MaxB  :) Lyssade du på den sista verren?  :unsure:
/Roffe H
[/Quorn]

Ja, sista versionen. Låten är så bra att jag förväntade mig Svante på sång, eftersom allt är så bra och då har du inte riktigt gått i mål. I början saknade du Svantes coola avspändhetoch frasering.
Det är något konstigt med Mp3-konverteringen tror jag.
--- Slut citat ---

Altsax:
Underbar! Dina egna åsikter om låten ligger helt i linje med mina, du kan lita på dina instinkter, de leder dig rätt!
Du är lite för kritisk mot din egen röst, den fungerar underbart! Eftersom du skrev texten, kan det vara så att du sjunger med mer känsla än en inlånad sångerska, varför jag helst vill ha dig på sång. Eller kanske blandat, det hon svarar sjunger sångerskan
exempel:
Roffe "En puss på kind"
Sångerska "Jag går ut och går"
Roffe "känner mig så ensam, undrar hur hon mår"
Sångerskan "får ingen luft, bara gräl och bråk"
Roffe "känner mig så ensam, här i vår kåk"
Bägge "Trouble!"

osv du fattar :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida