Forum > Demolåtar
Roffe H -TROUBLE ( Ny version med Marre på stämsång)
Roffe H:
Ändrade tonarten från Bb till F. Dels blev sången lite murrig (så bjurte inte hörde riktgt vad jag sjöng), dels för att tonarten passade bättre om Marre ev. skulle sjunga med. Sedan tycker jag att det blev lite mer flyt i saxsolot. Så här hade ja tänkt mig strukturen på hela låten som färdig. Texten måste jag nog fila lite till på (en del ord känns lite fel). Dessutom är jag orolig att den blev lite hög för min röst, vet inte. Försökte döja det med en falsettstämma bla. :)
Roffe H
Asti:
Mysig låt som för tankarna till Svante Turesson och kanske i viss mån Helmer Bryds Eminent Five Quartet!?
Din sång sitter riktigt fint här, men kanske i mitt tycke lite för mycket reverb/rumsljud på den.
Tycker inte du lagt den för högt, du klarar det med bravur. Bra!
/Asti
MaxB:
Skönt! Du fixar sången men undrar om du behöver sjunga den hundra gånger innan du sätter sången säkert, trots att den är ganska hög.
En härlig låt, härlig melodi och körerna var också bra.
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 14.03.2013, 20:16:23 ---Mysig låt som för tankarna till Svante Turesson och kanske i viss mån Helmer Bryds Eminent Five Quartet!?
Din sång sitter riktigt fint här, men kanske i mitt tycke lite för mycket reverb/rumsljud på den.
Tycker inte du lagt den för högt, du klarar det med bravur. Bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti, roligt att det funkar med rösten lite osäker där. Reverbet, menar du på sången eller saxen? :D
/Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.03.2013, 21:00:59 ---Skönt! Du fixar sången men undrar om du behöver sjunga den hundra gånger innan du sätter sången säkert, trots att den är ganska hög.
En härlig låt, härlig melodi och körerna var också bra.
--- Slut citat ---
Tack för lyssning, och kommentar MaxB :) Lyssade du på den sista verren? :unsure:
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida