Forum > Demolåtar
Roffe H - Kristallen den fina (trad.)
Roffe H:
Dividend: Roligt att du gillar, ser också fram emot ett piano...skulle verkligen sitta fint. :D
pxm: En äkta dalmas som gillar, det är inte fy skam. :D
MaxB: Du får gärna bli överdrivet känslosam när det gäller musik, det är väl det den är till för. :D
JosephOA: Håller med dig, på nåt lustigt sätt är det lättare att spela rätt när man känner melodin väldigt väl och kanske har sjungit den många gånger? :D
Trevligt att ni gillar grabbar, för mig är svensk folkmusik, särskilt mollvisorna, något väldigt speciellt. Skulle man kanske kunna kalla den "svensk blues" eller "svensk soul" , på något sätt känns den så hemtrevligt och välbekant.
/Roffe H
Jocke:
Det är så snyggt! :) Gillade den redan på "prereleasen" när jag fick förmånen att avnjuta den. :wub: Behagligt och svängigt att lyssna på. Tycker pianot redan är extremt snyggt där du lämnat plats för solot...^^
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.03.2013, 19:52:10 ---Det är så snyggt! :) Gillade den redan på "prereleasen" när jag fick förmånen att avnjuta den. :wub: Behagligt och svängigt att lyssna på. Tycker pianot redan är extremt snyggt där du lämnat plats för solot...^^
--- Slut citat ---
Kul att du gillar "twice". Tycker också pianot blev snyggt men det är roligare om det blir "levande". :)
Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 21:28:36 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 06.03.2013, 19:52:10 ---Det är så snyggt! :) Gillade den redan på "prereleasen" när jag fick förmånen att avnjuta den. :wub: Behagligt och svängigt att lyssna på. Tycker pianot redan är extremt snyggt där du lämnat plats för solot...^^
--- Slut citat ---
Kul att du gillar "twice". Tycker också pianot blev snyggt men det är roligare om det blir "levande". :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Du kanske kan knixa in lite mer av de skönt lagda ackorden mellan saxriffen? ;-) Har "brottats" med din sax en stund i går och idag men det blir inte blues på mitt sätt... lärorikt men om det blir färdigt vete f*n! :P
Eddi:
Läckert och säkert ännu läckarare med pianodel - sedan får du göra ytterligare en version där du sjunger också. Jag har en aning av att det kan bli det läckraste. :D
Läcker - Läckt - Runnit ut
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida