Forum > Demolåtar
Roffe H - Kristallen den fina (trad.)
bjurte:
Riktigt snyggt och väldigt passande arr. till denna kulturskatt.
Roffe H:
Tack för "gillning", Eddi och bjurte...ja visst är det en fin låt "den fina kristallen". En riktig skatt som man måste vårda, men sången den "rinner nog ut i sanden" tror jag. :wacko:
/Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.03.2013, 22:11:18 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 21:28:36 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 06.03.2013, 19:52:10 ---Det är så snyggt! :) Gillade den redan på "prereleasen" när jag fick förmånen att avnjuta den. :wub: Behagligt och svängigt att lyssna på. Tycker pianot redan är extremt snyggt där du lämnat plats för solot...^^
--- Slut citat ---
Kul att du gillar "twice". Tycker också pianot blev snyggt men det är roligare om det blir "levande". :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Du kanske kan knixa in lite mer av de skönt lagda ackorden mellan saxriffen? ;-) Har "brottats" med din sax en stund i går och idag men det blir inte blues på mitt sätt... lärorikt men om det blir färdigt vete f*n! :P
--- Slut citat ---
Du menar den andra låten väl, Blå ballad? Skickar dig även alla gitarrfiler få vi se vad du kan använda. :)
/Roffe H
Alatar:
Riktigt fin denna :-)
Och jo, jag har för avsikt att försöka lägga piano på denna. Måste bara hinna. För tillfället övar jag för fullt "Bossa Trivial" :lol:
Roffe H:
--- Citat från: Alatar skrivet 07.03.2013, 00:52:05 ---Riktigt fin denna :-)
Och jo, jag har för avsikt att försöka lägga piano på denna. Måste bara hinna. För tillfället övar jag för fullt "Bossa Trivial" :lol:
--- Slut citat ---
Jättefint Alatar, jag förstår, så ta det bara lugnt, ingen brådska här inte. Vi ska ha skoj...gå in på spotify och lyssna på pianosolot i Johan Stengårds version av "Kristallen" när det är dags, så får du säkert idéer om hur det skulle kunna låta. :) Och hojta till om de vill ha tredje reprisen helt tom för övning och spel.
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida