Forum > Demolåtar
Roffe H - Kristallen den fina (trad.)
Roffe H:
En gammal folkvisa från Skattungbyn i Dalarna som jag tolkar på mitt sätt med saxen. Har tagit redan på att det inte finns någon upphovsman, vilket är vanligt med riktigt gamla folkvisor. Den räknas därmed som tradvisa. Har kollat med STIM och de gav grönt ljus, så länge som jag själv har spelat in den.
Detta är som sagt en havfärdigt produkt, så kom gärna med synpunkter. Tänkte att Alatar skulle haka på i tredje reprisen (innan jag återgår till melodin) och lägga pianosolot om han vill, vilket jag hoppas. I så fall skulle han kunna ta hela tredje reprisen. :D
/Roffe H
Dividend:
Låter finemang det! Mycket bra tolkning!
Inväntar pianosolot! :)
pxm:
Mycket spännande version av en fin dalvisa jag är bekant med (jag är uppvuxen i Mora.)
Den här tolkningen gör sig verkligen bra och jag gillar det jazziga stuket på svensk folkmusik.
Jan Johansen´s "Jazz på Svenska" är ett av mina favorit album.
Det här är verkligen bra !!!!
5 poäng av 5 möjliga till Roffe !!!! :)
Spännande att höra bekanta melodier på sax från dig.....Du är riktigt duktig med den...
//
mvh
MaxB:
MMmmm, gillar den här tolkningen. Det är fint ljud i din sax. Jag finner inte riktigt ord för att uttrycka det: "du tillhör de stora" låter pateteiskt ;) B)
Altsax:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.03.2013, 07:42:52 ---MMmmm, gillar den här tolkningen. Det är fint ljud i din sax. Jag finner inte riktigt ord för att uttrycka det: "du tillhör de stora" låter pateteiskt ;) B)
--- Slut citat ---
Men Max, Om vi är fler som tycker det, kanske det blir mindre patetiskt och mer sant!
Mkt vackert! Väldigt bra spelat, jag hör inga missar alls vid första genomlyssningen, och jag vet hur svårt det är :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida