Forum > Demolåtar
Roffe H - Kristallen den fina (trad.)
IKEN:
Ahhhh..............Som någon skrev,Jan Johansson....Han var lite av husgud hemma,mamma hade hans mor som lärarinna,och........Tjaa,mor min skulle gilla detta,nu är hon tyvärr svårt dement,men om inte.....
Du är duktig Saxlirare!!!!!! Kan ite säga särslikt mycket om produktionen,har rätt dålig lyssning,bra lurar,men högtalarna suger..... :rolleyes:
Emulator:
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 09:18:24 ---Dividend: Roligt att du gillar, ser också fram emot ett piano...skulle verkligen sitta fint. :D
pxm: En äkta dalmas som gillar, det är inte fy skam. :D
MaxB: Du får gärna bli överdrivet känslosam när det gäller musik, det är väl det den är till för. :D
JosephOA: Håller med dig, på nåt lustigt sätt är det lättare att spela rätt när man känner melodin väldigt väl och kanske har sjungit den många gånger? :D
Trevligt att ni gillar grabbar, för mig är svensk folkmusik, särskilt mollvisorna, något väldigt speciellt. Skulle man kanske kunna kalla den "svensk blues" eller "svensk soul" , på något sätt känns den så hemtrevligt och välbekant.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Huvudet på spiken angående svensk folkmusik. Det finns något i melankolin i mollvisorna som är så nordiskt självsligt förankrat. jag brukar kalla det "molldurigt" i brist på bättre.
jag tror att om man kan melodin och harmonierna utan och innan så blir improvisationen så mycket bättre. Man kan läta hantverket baseras helt på spelskicklighet och man behöver inte alls tänka på vad eller hur ellernågot annat än att spela med musik och melodi.
Nu är jag ju skitdålig på att spela det mesta, men de saker jag spelat bra är ju sånt jag kan i märgen innan.
Riktigt snygg lite hes jazzig ton i saxen passar perfekt till melodin. Låter grymt bra om allt tycker jag.
Roffe H:
--- Citat från: IKEN skrivet 08.03.2013, 12:26:09 ---Ahhhh..............Som någon skrev,Jan Johansson....Han var lite av husgud hemma,mamma hade hans mor som lärarinna,och........Tjaa,mor min skulle gilla detta,nu är hon tyvärr svårt dement,men om inte.....
Du är duktig Saxlirare!!!!!! Kan ite säga särslikt mycket om produktionen,har rätt dålig lyssning,bra lurar,men högtalarna suger..... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack som fasen, synd att hon inte kan lyssna längre...
Mina högtalare är också kass, så även jag kör med lurar och där låter det ok. :D
/Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.03.2013, 15:03:31 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.03.2013, 09:18:24 ---Dividend: Roligt att du gillar, ser också fram emot ett piano...skulle verkligen sitta fint. :D
pxm: En äkta dalmas som gillar, det är inte fy skam. :D
MaxB: Du får gärna bli överdrivet känslosam när det gäller musik, det är väl det den är till för. :D
JosephOA: Håller med dig, på nåt lustigt sätt är det lättare att spela rätt när man känner melodin väldigt väl och kanske har sjungit den många gånger? :D
Trevligt att ni gillar grabbar, för mig är svensk folkmusik, särskilt mollvisorna, något väldigt speciellt. Skulle man kanske kunna kalla den "svensk blues" eller "svensk soul" , på något sätt känns den så hemtrevligt och välbekant.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Huvudet på spiken angående svensk folkmusik. Det finns något i melankolin i mollvisorna som är så nordiskt självsligt förankrat. jag brukar kalla det "molldurigt" i brist på bättre.
jag tror att om man kan melodin och harmonierna utan och innan så blir improvisationen så mycket bättre. Man kan läta hantverket baseras helt på spelskicklighet och man behöver inte alls tänka på vad eller hur ellernågot annat än att spela med musik och melodi.
Nu är jag ju skitdålig på att spela det mesta, men de saker jag spelat bra är ju sånt jag kan i märgen innan.
Riktigt snygg lite hes jazzig ton i saxen passar perfekt till melodin. Låter grymt bra om allt tycker jag.
--- Slut citat ---
Kul att du också tycker så...folkmusiken är lite gammaldags vemodig men ändå inte på något sätt :wacko:
Det där lite hesa , luftiga har jag tagit efter Ben Webster (lite av idol) som är en "jäkel på att väsa", lyssna på honom om då får tid.
Kul att du gillar! :D
/Roffe H
Marruschkka:
Verkligt njutbart det här :wub:
Den här fina låten kan försätta mej i trance, och har alltid gjort :rolleyes:
Ditt arr är förnämligt, underbar tolkning med din sköna saxofon.
Tack för musiken Roffe.
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida