Forum > Demolåtar
Gurano & IKEN - Underbar dag
Gurano:
Kan ju oxå tillägga att mina taffliga sångförsök bara är en träning - inget annat. Så om någon annan som kan sjunga vill sjunga något så går det skitbra. Det skulle lyfta låten! :D
Hör av dig/er i så fall
/Gurano
Eddi:
Ja ganska likt Olle Ljungström faktiskt :D
Nivåerna bättre nu.
MaxB:
Kul med en Underbar dag-låt!
Ditt band skulle kunna heta "Underbara dag", bra bandnamn oxå!
Jag skulle önska nån slags reverb på sången för att få in den i samma rum som instrumentmixen men jag vet inte vad som då behöver göras.
Om gitarren spelar Am C G så är det en SNABB ton, I glidet, i slutklämmen (innan nästa Am), som låter som en dur-ton där jag skulle önska att det istället var en moll-ton som passar till kommande Am...
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.02.2013, 15:17:51 ---Ja ganska likt Olle Ljugström faktiskt :D
Nivåerna bättre nu.
--- Slut citat ---
Som sagt Olle håller nog inte med :)
--- Citat från: MaxB skrivet 26.02.2013, 07:49:48 ---Kul med en Underbar dag-låt!
Ditt band skulle kunna heta "Underbara dag", bra bandnamn oxå!
Jag skulle önska nån slags reverb på sången för att få in den i samma rum som instrumentmixen men jag vet inte vad som då behöver göras.
Om gitarren spelar Am C G så är det en SNABB ton, I glidet, i slutklämmen (innan nästa Am), som låter som en dur-ton där jag skulle önska att det istället var en moll-ton som passar till kommande Am...
--- Slut citat ---
I mina öron sitter tonerna präxis där de ska - förutom på sången som borde tas bort helt och hållet :)
Gurano
palm:
Detta låter spännande....
Gillar det funkiga gitarrkompet..... solot låter också riktigt bra. Gissar att gitarr är ditt instrument :-) Någon sa till mig vid något tillfälle att det är bättre att lägga en sångslinga som låter mindre bra än att hoppa över detta eftersom det blir svårt att få en helhetsbild av låten utan sång :-) HAN har rätt. Även om du inte vill ha din sång kvar när låten är klar så ger det en bättre bild av vad du tänker.......Detta låter, för mig, helt okej i detta sammanhang :-) Denna kommentar kommer från en som INTE begåvats med en näktergals ljuva stämma - utan en som sjunger hellre än bra.
Någon annan nämnde Olle L och det är inte illa.....Tummen upp!
mvh
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida