Forum > Demolåtar
Gurano & IKEN - Underbar dag
Dividend:
Jäpp, svängig ackordsrunda är det.
Lite vasst här och var, men väl värt att färdigställa!
Gurano:
--- Citat från: Girly skrivet 24.02.2013, 12:26:48 ---Härlig titel... smittar av sig lite glädje :)
Skön låt som i mina öron skulle funka gott som en instrumental men kanske då med något tillskott på nåt parti där det va lite tomt. Alternativt lite korthuggen sång som står i kontrast mot de långa glidande tonerna :unsure:
Girly
--- Slut citat ---
Tack för lyss å tyck - lite tramssång blev det
--- Citat från: Asti skrivet 24.02.2013, 14:36:29 ---Svänger fint! Finns säkert utrymme för sång, även om den duger bra som instrumental.
Tycker att den "ilskna" sologuran, som kommer in efter ett tag har lite för mycket reverb
och kanske är aningen "vass"... Annars snyggt spelat!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för komment. Har inte ändrat reverbet men dämpat diskanten lite på distguran.
--- Citat från: bjurte skrivet 24.02.2013, 14:57:13 ---Jodå,en svängig och "klassisk" ackordrunda som låter gött..
Distguran som kommer in är vass så ini hvt.....
Annars kan det nog bli något..
--- Slut citat ---
Tackar...hmmm så vass tycker inte jag att den är men jag har nu i alla fall dämpat diskanten lite - hoppas att det är bättre?
--- Citat från: Dividend skrivet 24.02.2013, 15:32:08 ---Jäpp, svängig ackordsrunda är det.
Lite vasst här och var, men väl värt att färdigställa!
--- Slut citat ---
Tackar :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.02.2013, 18:04:22 ---Lyssnade snabbt på denna idag i stugan via mobilens högtalare så jag törs inte säga ett pip om mixen :D
Inte tid att lyssna nu..Lyssnar på mixen lite senare..
Jag tyckte det svängde gott och lite Ola Magnell inspirerad text sång kan nog funka perrens..
Mike
--- Slut citat ---
Tackar - ja Ola Magnell var tyvärr upptagen så jag fick hålla till godo med mig själv på sång :D
Hmmmm - nu trampar man nog i klaveret med alla goa sångare här på KR - men jag tränade lite ... och jag bjuder nu på ett gott skratt :D
Håll till godo med en banal tramstext, en sångare med en pinne uppstoppad på ett onämnbart ställe mm mm
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/UnderbarDag_MedMinSang_100BPM.mp3[/mp3]
/Gurano
Eddi:
Bra Gurano :D
Rösten ska kanske upp i volym lite kan jag tycka.
Girly:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.02.2013, 21:21:18 ---Rösten ska kanske upp i volym lite kan jag tycka.
--- Slut citat ---
Se där... Eddi håller med mig utan att han vet om det ens ;)
--- Citat från: Girly skrivet 24.02.2013, 12:26:48 ---Alternativt lite korthuggen sång som står i kontrast mot de långa glidande tonerna :unsure:
--- Slut citat ---
he, he... det blev ju bra! :)
Och Olle Ljungström-vibbarna kvarstår.
Girly
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.02.2013, 21:21:18 ---Bra Gurano :D
Rösten ska kanske upp i volym lite kan jag tycka.
--- Slut citat ---
Tackar! Jobbigt det här med att sjunga när man eg inte kan :unsure:
Nu har jag höjt sången till riktig skämsgräns :D
--- Citat från: Girly skrivet 24.02.2013, 22:40:50 ---
he, he... det blev ju bra! :)
Och Olle Ljungström-vibbarna kvarstår.
Girly
--- Slut citat ---
Olle skulle nog inte hålla med :D
men tack i alla fall
Som sagt nu har jag höjt sången till en definitiv maxgräns :)
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/UnderbarDag_MedMinSang_100BPM.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida