Forum > Demolåtar

Gurano & IKEN - Underbar dag

<< < (7/7)

MaxB:

--- Citat från: Gurano skrivet 26.02.2013, 13:14:54 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.02.2013, 07:49:48 ---Kul med en Underbar dag-låt!
Ditt band skulle kunna heta "Underbara dag", bra bandnamn oxå!
Om gitarren spelar Am C G så är det en SNABB ton, I glidet, i slutklämmen (innan nästa Am), som låter som en dur-ton där jag skulle önska att det istället var en moll-ton som passar till kommande Am...

--- Slut citat ---
I mina öron sitter tonerna präxis där de ska  - förutom på sången som borde tas bort helt och hållet :)

--- Slut citat ---

Nu kollade jag på pianot, tror du spelar H C# tillsammans med D E. Jag tänkte att det passar bättre med C än C# för att hålla dig till A-mollets toner...
Kul att nu ha fått tungt basspel med i låten! Skönt att lyssna på!

IKEN:
basen är bandlös,inte alltid lätt att få till det när man blir exalterad......    ;)
Dessutom la jag bas utan att fråga den Gode Göran......Gillade låten och hans sång.

Gurano:

--- Citat från: badlands skrivet 01.03.2013, 18:01:24 ---Låter helt ok för mig. Sången är inte dålig, den passar in i vemodet liksom....

--- Slut citat ---
Tackar - jo sången passar in i det allmänna förfallet :D

--- Citat från: MaxB skrivet 01.03.2013, 22:42:25 ---Nu kollade jag på pianot, tror du spelar H C# tillsammans med D E. Jag tänkte att det passar bättre med C än C# för att hålla dig till A-mollets toner...
Kul att nu ha fått tungt basspel med i låten! Skönt att lyssna på!

--- Slut citat ---
Kul att du lägger så mycket tid på analys av mina toner :)
men jag tycker fortfarande att musiken låter bra i mina öron.
Ja visst blev det mycket bättre med bas på detta!

--- Citat från: Tokai skrivet 01.03.2013, 20:24:32 ---Tycker inte instrumenten riktigt stämmer med varandra. Är det basen som är lite ostämd i förhållande till guran?
Dåligt reverb på sången tycker jag. Står du i ett rum 5 meter från micken?
Kul att höra dig sjunga. Låter personligt - och det är det viktigaste.
Känner väl inte så mycket för låten som sådan, men bra lir på det mesta som vanligt.

--- Slut citat ---
För mig stämmer det som sagt bra!
Ja sången suger på alla plan - reverbmässigt definitivt - kan göras mycket bättre och annorlunda - men kvaliten på min sång gör att det inte riktigt är värt att jobba vidare så mycket längre än så här.

--- Citat från: IKEN skrivet 02.03.2013, 09:49:19 ---basen är bandlös,inte alltid lätt att få till det när man blir exalterad......    ;)
Dessutom la jag bas utan att fråga den Gode Göran......Gillade låten och hans sång.

--- Slut citat ---
:D  :wub:

Tack alla för era tankar och er tid
/Gurano

Emulator:
se där ja!

tycker absolut sången är värd att fila vidare på. Ljungströmskt, ja, så är det. Finns låtar, även här på KR med sämre sång som ändå hissas, så detta tycker jag du skall vara nöjd med. Jag vet själv hur grisigt vidrigt det är att lägga ut sig själv med sång. Jag avskyr min egen röst, på gränsen till att nästan må illa när jag hör den ofta. Starkt gjort!

tycker nog som maxb att några toner låter tokigt i solot, lite moll där det bör vara dur eller så?

lalala-delen av sången sticker nog ut som lite off pitch. testa att lägga på lite autotune, styr den kraftigt så att det ligger spot on. sedan sjunger du igen med den korrigerade sången i lurarna, och det kommer bli bättre.

lite mer varm i kläderna så är det inte ettt dugg sämre än av ljungström faktiskt tar betalt för att släppa på skiva :)

Gurano:
Tack Emu :)
och tack för tipsen. Vi får se om jag gör nåt mer med denna

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion