Forum > Demolåtar

Gurano & IKEN - Underbar dag

<< < (4/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: palm skrivet 26.02.2013, 19:28:00 ---Detta låter spännande....

Gillar det funkiga gitarrkompet..... solot låter också riktigt bra. Gissar att gitarr är ditt instrument :-)   Någon sa till mig vid något tillfälle att det är bättre att lägga en sångslinga som låter mindre bra än att hoppa över detta eftersom det blir svårt att få en helhetsbild av låten utan sång :-) HAN har rätt. Även om du inte vill ha din sång kvar när låten är klar så ger det en bättre bild av vad du tänker.......Detta låter, för mig, helt okej i detta sammanhang :-) Denna kommentar kommer från en som INTE begåvats med en näktergals ljuva stämma - utan en som sjunger hellre än bra.

Någon annan nämnde Olle L och det är inte illa.....Tummen upp!

mvh
Göran

--- Slut citat ---
Stort medhåll på Palms utläggning - lyft inte bort guraton ur guranon.

Gurano:

Gillar det funkiga gitarrkompet..... solot låter också riktigt bra. Gissar att gitarr är ditt instrument :-)   Någon sa till mig vid något tillfälle att det är bättre att lägga en sångslinga som låter mindre bra än att hoppa över detta eftersom det blir svårt att få en helhetsbild av låten utan sång :-) HAN har rätt. Även om du inte vill ha din sång kvar när låten är klar så ger det en bättre bild av vad du tänker.......Detta låter, för mig, helt okej i detta sammanhang :-) Denna kommentar kommer från en som INTE begåvats med en näktergals ljuva stämma - utan en som sjunger hellre än bra.

mvh
Göran

--- Slut citat ---
Stort tack! du har säkert rätt i att bättre sjunga än ingen sång alls ... men det gäller inte mig ;)

--- Citat från: Eddi skrivet 26.02.2013, 23:02:18 ---Stort medhåll på Palms utläggning - lyft inte bort guraton ur guranon.

--- Slut citat ---
Njae sången tas bort vad det lider :)

/G

Fuzzbub:

--- Citat från: Gurano skrivet 27.02.2013, 00:18:00 ---

mvh
Göran

--- Slut citat ---
Stort tack! du har säkert rätt i att bättre sjunga än ingen sång alls ... men det gäller inte mig ;)

--- Citat från: Eddi skrivet 26.02.2013, 23:02:18 ---Stort medhåll på Palms utläggning - lyft inte bort guraton ur guranon.

--- Slut citat ---
Njae sången tas bort vad det lider :)

/G

--- Slut citat ---

Håller åxå med Palm till fullo. Ta inte bor sången den funkar!  Sen skulle jag vilja höra ngn Olle Ljungström-tolkning av dig, med dig på sång. Det kommer att bli kanon!  Bra Gurano!  /Fuzz

Eddi:
Ackordsförslag:
C = C E G
Cmaj7 = C E G B
F = F A C
Am = A minor = A C E
Dm = D minor = D F A
G = G B D
G7 = G B D F
E = E G# B
E7 = E G# B D

:lol:
Jag tycker andra ackordet är fel om nu någon listar ut låten.

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.02.2013, 17:33:30 ---Ackordsförslag:
C = C E G
Cmaj7 = C E G B
F = F A C
Am = A minor = A C E
Dm = D minor = D F A
G = G B D
G7 = G B D F
E = E G# B
E7 = E G# B D

:lol:
Jag tycker andra ackordet är fel om nu någon listar ut låten.

--- Slut citat ---
Se det tycker inte jag :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion