Forum > Demolåtar
Roffe H - Blå Ballad (senaste versionen)
Roffe H:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.03.2013, 14:48:35 ---HAr inte läst några inlägg i tråden.. :)
Men det låter skönt som vanligt. Nästan lite som ett Leonard Cohen komp... Påminner lite i känsla med den här Cohen låten som jag tycker tolkas bäst av Peyroux:
Fint jobbat!
--- Slut citat ---
Urskön tolkning, underbart komp och pianosolo och en härlig röst. Tack för visat intresse Dividend. :)
/Roffe H
Emulator:
Snyggt!
Skillnaden med denna och Lily was here är väl att du till skillnad från Dave Stewart har stämt gitarren innan du spelar in ;)
bra!
Roffe H:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.03.2013, 15:14:18 ---Snyggt!
Skillnaden med denna och Lily was here är väl att du till skillnad från Dave Stewart har stämt gitarren innan du spelar in ;)
bra!
--- Slut citat ---
:D Thanks Man! :D
/Roffe H
Eddi:
Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:
Roffe H:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 00:50:37 ---Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Eddi. ÅB-orgeln är den enda jag har. Tycker du den låter för dj....gt får man väl börja funderapå att ha nåt annat (men vad??), annars får den väl vara.. :wacko:
/Roffe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida