Forum > Demolåtar

Roffe H - Blå Ballad (senaste versionen)

<< < (5/6) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.03.2013, 14:48:35 ---HAr inte läst några inlägg i tråden.. :)

Men det låter skönt som vanligt. Nästan lite som ett Leonard Cohen komp... Påminner lite i känsla med den här Cohen låten som jag tycker tolkas bäst av Peyroux:

Fint jobbat!

--- Slut citat ---

Urskön tolkning, underbart komp och pianosolo och en härlig röst. Tack för visat intresse Dividend.  :)
/Roffe H

Emulator:
Snyggt!

Skillnaden med denna och Lily was here är väl att du till skillnad från Dave Stewart har stämt gitarren innan du spelar in ;)

bra!

Roffe H:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.03.2013, 15:14:18 ---Snyggt!

Skillnaden med denna och Lily was here är väl att du till skillnad från Dave Stewart har stämt gitarren innan du spelar in ;)

bra!

--- Slut citat ---

:D Thanks Man!  :D
/Roffe H

Eddi:
Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 00:50:37 ---Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:

--- Slut citat ---

Tack för lyssning Eddi. ÅB-orgeln är den enda jag har. Tycker du den låter för dj....gt får man väl börja funderapå att ha nåt annat (men vad??), annars får den väl vara.. :wacko:
/Roffe

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion