Forum > Demolåtar

Roffe H - Blå Ballad (senaste versionen)

(1/6) > >>

Roffe H:
En "ofärdig" produkt i G moll som går under arbetsnamnet namnet "Blå ballad" för att jag inte riktigt vet vad det är för musikstil, lite blå är den väl ?
Gillade i alla fall att göra den, trummor och bas gör ju att det inte riktigt är jazz, men kanske blues eller ballad? Tog också ner min gamla Ovation från väggen och testade med lite stela gitarrfingrar för att få lite omväxling i mina låtar.
Jocke skickade mig en fil med Candy Dulfer och David Stewart (tack) som inspirerade till detta lilla stycke. Hyvla och såga gärna. :D
Tycker jag har fått lite väl tungt basljud, men det kanske låter så i mina lurar? Inte van att jobba med denna typ av elbas.  :)
Senaste versionen ligger först i tråden!

/Roffe H

Jocke:
Det är så snyggt! :)

Dividend:
Det låter definitivt som blues. Även lite som "sad lonesome cowboy" på prärien. Westernmusik eller country eller vad man vill kalla det.

Verkligen snyggt.

Roffe H:
Tack för kommentar Jocke och Dividend. Det där med prärien lät spännande, kanske ska kalla "Sad And Blue Cowboy", eller nåt?   :rolleyes:
Tyckte mixen lät lite vass eller latjo när jag lyssnade i mina skraltiga högtalare, lurarna luras (men dom är bra) så jag lägger upp en som jag tyckte lät bättre. Den ligger allra först i tråden?  :unsure:
/Roffe H

Harmonica mike:
Bra här Roffe.

Mixen,den sista,låter helt okej tycker jag.Körde lite avståndslyssning då kaffe efter maten stod på tapeten..
Lugn och fin låt att spisa en kopp kaffe till då den gick på repeat,thanx man.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion