Forum > Demolåtar
Roffe H - Blå Ballad (senaste versionen)
Eddi:
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 09:29:56 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 00:50:37 ---Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Eddi. ÅB-orgeln är den enda jag har. Tycker du den låter för dj....gt får man väl börja funderapå att ha nåt annat (men vad??), annars får den väl vara.. :wacko:
/Roffe
--- Slut citat ---
Nä den låter inte förjäkligt bara väldigt bekant vilket för mig är förknippat med glada händelser så byt inte ut den för min skull :D
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 10:09:21 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 09:29:56 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.03.2013, 00:50:37 ---Blev ju tvungen att leta efter denna efter att ha lyssnat på Jockes tolkning och det är intressant hur ni har använt ledmotivet på så olika sätt - båda är helt underbara och jag tycker du gör ett riktigt bra jobb med gitarren här också. Därmed har jag inte kommenterat Ålandsbåtsorgeln nämnvärt :lol:
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Eddi. ÅB-orgeln är den enda jag har. Tycker du den låter för dj....gt får man väl börja funderapå att ha nåt annat (men vad??), annars får den väl vara.. :wacko:
/Roffe
--- Slut citat ---
Nä den låter inte förjäkligt bara väldigt bekant vilket för mig är förknippat med glada händelser så byt inte ut den för min skull :D
--- Slut citat ---
Ja, jag blev också förvånad över att de blev så olika... :rolleyes: Nä, jag kan helt enkelt inte spela som Roffe! :o Kanske är det ett bevis för min bristande bildning...? Har faktiskt aldrig åkt Ålandsbåt... :huh: I ungdomen hade vi med en kille på orgel i bandet ett tag. Hans högsta dröm var att kunna skaffa en (typ) Hammondorgel i vitt skinn och få spela på Ålandsbåten... vet inte hur det blev med det där sedan men det kanske är han som sitter där och plinkar ännu? :lol:
Roffe H:
Eddi: Ok, jag tar inte bort den...men kanske den inte ska vara med från allra första början...den är så påtaglig där. :)
/Roffe H
Jocke: Ok, Jocke inte sax kanske (har du försökt nån gång?) men din sologura är ju bara så grym (avis) :huh:
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 21.03.2013, 11:20:42 ---Jocke: Ok, Jocke inte sax kanske (har du försökt nån gång?) men din sologura är ju bara så grym (avis) :huh:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack - känner mig faktiskt inte alls som någon solist och blir jätteglad för att du tyckte det var bra! :) Jo, jag har lyckats få ljud i en sax en gång... men det lät inte vackert!^^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida