Forum > Demolåtar

Roffe H - Blå Ballad (senaste versionen)

<< < (4/6) > >>

MaxB:
Ja nu hör jag båda tonerna. Tänkte inte på tekniken som ligger bakom men både jag och en musikalisk arbetskollega som lyssnade på jobbet, reagerade samtidigt med ett stort leende och tittade på varandra. Sen tog vi om det en gång till och en gång till. Och det har jag gjort hemma efter det också. Skönt att du hittat en teknik som legat dold tidigare.

Roffe H:
Eddi: Versaler, wow!  :D

BluesBoy: Variation förhöjer, Candy lirar som "EF-A-EN", gillar verkligen hennes saxlir, och just den där låten " Lily was here"är så inspirerande. :D

MaxB: Lyssnade på låten "Just a normal day", vilket sound på saxen (och bra låt för övrigt) går uppså högt på slutet av solot så den träffar samma ton som stråkarna, snyggt. :D
/Roffe H

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 02.03.2013, 13:46:13 ---Eddi: Versaler, wow!  :D

BluesBoy: Variation förhöjer, Candy lirar som "EF-A-EN", gillar verkligen hennes saxlir, och just den där låten " Lily was here"är så inspirerande. :D

MaxB: Lyssnade på låten "Just a normal day", vilket sound på saxen (och bra låt för övrigt) går uppså högt på slutet av solot så den träffar samma ton som stråkarna, snyggt. :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Här en fin version där jag också gillar gitarrspelet, återhållet och drivande på ett suveränt sätt.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.03.2013, 14:58:16 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.03.2013, 13:46:13 ---Eddi: Versaler, wow!  :D

/Roffe H

--- Slut citat ---

Här en fin version där jag också gillar gitarrspelet, återhållet och drivande på ett suveränt sätt.

--- Slut citat ---

Ja, det var väl där vi började spåna Roffe? Tycker du gjort en underbar och egen variant på upplägget! :) Kul att se hur glad och belåten Candy är efter att ha spelat sina fraser - fast det kanske är något tics ni saxofonister har?  ;)

Dividend:
HAr inte läst några inlägg i tråden.. :)

Men det låter skönt som vanligt. Nästan lite som ett Leonard Cohen komp... Påminner lite i känsla med den här Cohen låten som jag tycker tolkas bäst av Peyroux:

Fint jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion