Oki..Efter ett njurstens anfall är jag nästan fit for fight igen.
Bjurte:
Lite vasst,okej.Jag antar att det är versionen med inget på mastern du menar.Jag har också lagt den versionen i trådhuvudet nu på fm.
Bluesboy:
Thanx man.
Jocke:
Ja men du är hjälpsam,och det uppskattar jag.Med din hjälp och Bjurtes sidopass så har jag kommit fram till vad som stökade i mina mixar,Stillwells plugg
Bombardier.Tidigare körde jag med deras
Rocket och trivdes med den.Men man vill ju alltid prova nåt nytt och det var lite överkurs på
Bombardiern helt klart..Mastring är ju ett kapitel för sig och jag har lite att lära där.Ditt mastrings försök är inte så tokigt.
Något hårt komprimerat kanske vilket främst trycker ihop virveln,i övrigt lät det hur bra som helst.Nu när du gett mig en bra mall så skall jag testa att få upp volymen lite till och närma mig ditt bastryck..
Bluesboy:
Svaret på basljudet kommer här:Ny rigg å nytt Cubase7..För att höra basen och inte bara strängljudet så måste man trycka in en liten orange/röd knapp för medhörning i mixen.Jag reflekterade aldrig över det utan höjde ingångssignalen så till den milda grad att basen låter så distat att digitaldist ses som en västanfläkt i jämförelse.Jag lirade alltså in basen med det ljud som strängarna åstadkom,gör om det den som kan..ha ha...Lyssnar man separat på basliret,vilket KR aldrig kommer att få göra,så blir man lätt konfunderad

Rattlesnake:
Ja vad kul att du skrev lite,det uppskattas.Sången,,tack - nu vet jag inte vilken version du lyssnade på..Om det var den i trådhuvudet så har jag lagt dit en annan version nu utan effekter på mastern förutom ett rumsreverb.Stillwells masteringsplugg Bombardier är lite överkurs för mig..Den trycker upp vissa frekvenser i övre mellan och hela diskant registret ordentligt när man jagar volym.Kompenserar man inte för det,då uppstår det just läspning å andra mindre njutbara frekvenser.Basen,det tackar jag för speciellt då du är basist.Jag har för det mesta tur då jag lirar på den

Acken ja,en gammal Ibanez som är limmad då halsen gått av och den är sämre än usel nästan..Jagar dock en ny och nu har jag sett vad jag vill ha hos Tysken..Trummorna,helt klart så blir det coolare med riktiga trummor.Jag
fifflade med tempot så Hagis fick lira mot mitt lir då metronomen på senare delen inte ville vara med i matchen.Jag tycker han satte ett otroligt tight lir.Jag har inte reflekterat över/vid/ 1:23..Kollar det R,tack.
Sången vid 33s..Ja Jocke har tidigare nämnt det också så jag skall fixa det då jag öppnar mixen igen.Nedtoningen ja,ja jag gjorde slutet efter att Hagis satt trummorna så det blev en nödlösning..Man kan ju också slå av låten med nåt tremolobaserat ackord,det kan ju också funka.
Eddi:
Thanx man.Ja jag har inte varit så produktiv,men du missade kanske "Ballad of a lost friend" från i sommras/höstas..Sedan så har jag och Gurano gjort en del men visst inget eget då förutom balladen..
Ny mix är på G och kul att du gillade alstret Eddi.
Ynot:
Oj,det var en fin kommentar Tony - TACK!
Bjurte:
Japp,för att minska på förvirringen så lade jag upp versionen utan nåt på mastern i trådhuvudet.Den mixen är ju lite förundrande att den håller så pass hög volym då det bara ligger ett svagt rumsreverb på mastern..Jag har fått en bra referensram av Jocke att luta mig mot så jag fixar finalmixen till veckan.
#############################
Tack alla för kommentarer och speciellt tack till Jocke

Nu måste jag gå och sköta om mina njurar,jag mår allt annat än bra kan jag säga.
Mike