Oj,här har det rasslat på..Man har ju nästan inte tid att göra musik för alla kommentarer

,skojar bara jag trivs som fisken i vattnet,då skall vi se:
Roffe:
Tack Roffe kommentar å digg.Som du hör så fuskade jag in en trombonblås historia där på första funkvarvet..tänkte att ehh ja liksom..saxen din kanske inte "funkar" mot detta?

Några korta stötar eller nåt..Texten ja,man målar som vanligt in sig i ett hörn

Alla verkar ju köpa min blarrtext,så nu blir det jobbigt när sången med stort ess skall dit..ha ha..
TigerKristian:
Ja den som väntar på nåt gott,det blir en stor överraskning i denna så småningom,stay close mate

Dividend:
Ja du är ju van med mina "blarrtokerier"

Ja kanske jag använder samma uttryck - men en text börjar utkristallisera sig..Så det blir nog lite annorlunda misstänker jag.
Ja melodin i början är ju bara blarr som sagt och det finns säkert likheter med annat.Man kan ju också nynna in typ det som kommer spontant,men jag gillar att sjunga så..Sen kommer det svåra,att integrera en ny text mot blarret.Och för det mesta så brukar jag lyckas,vi får se hur det går.Kul att du diggar svänget.
Max:
Ja det var en fin acke du har,min är mera lik en gibson och mycket snyggare..eller den var snygg - snyft

Clemens:
Ja vi får se hur det går,lite stökigt nu ja.Men det kommer förändringar så hang in there mate
Håkan:
Där kom kommentaren jag väntat på.Du har ett bra öra.Alla dina synpunkter på mixen skriver jag under på.
Sången ackeguran å basen är inspelade med alldeles för hög insignal.Det ligger ett svagt distskimmer över de delarna.Sedan så förstärker det jag har på masterbussen det hela.Jag kör med stillwells grejer rakt av,och delar av cubase egna effekter.Stillwells kompressor rocket är ganska lättskruvad,men jag kör också masteringsverktyget kompressorn bombardier på mastern och den kan jag inte än.Jag brukar alltid lämna luft till de som kan det där sista men jag gjorde ett tappert försök..
Sedan så har jag helt nya grejer,dator,cubase7 å externt ljudkort från steinberg.Jag har inte lärt mig var taken ligger på grejerna inspelningsmässigt än,så det här är en trial and error låt.
I det här fallet så kan man säga att:"det var bättre förr"..eller i vartfall det lät bättre förr:)
Kul att du gillar låten Håkan,det värmer.Ja solot,inspelat på min slitna acke gura.Tunnt och fjösigt utan effekter,så jag tog hjälp av cubase:s förinställda spår för ackegura/solovarianten - voila´.
Dom har slängt in några nya rack/stärkare som inte låter så pjåkiga.
Jag tycker också det blev rätt fräckt det här.Inte så flinkt då mina betongarbetar händer inte är gjorda för såna där små grejer.Jag trivs bättre med järnspett i nävarna - fast det genererar inte så mycket musik

Max:
Ja det vore kul att lira blues med Håkan,han är en blusens mästare helt klart.Men Håkan kör "old school" å jag kör computerinspelning så det "funkar" inte så bra..Varje gång jag skriver
funkar så tänker jag på det du skrev i ditt första inlägg i låten

Hasse:
He he,ja kul att du diggar Hasse nu ler jag stort.
Mixen ja..Ja den har mycket att önska.Jag har helt nya prylar.Dator,Cubase7 å steinberg ljudkort.Tänkte att ja de är ju som gifta de där två prylarna,men det är lättare sagt än gjort att få dom att komma överens med mig som skilsmässoadvokat.. Den ena skriker så det distar å den som har basrösten viskar så jag knappt hör vad som sägs.Så med de förutsättningarna så tycker jag att vi kom rätt bra överens i förhandlingarna och äktenskapet fortsätter efter förlikning

Jag skall nog styra upp det här lite då det kommer in andra element i denna,skulle du höra bassoundet och hur det distar skulle jag få sparken direkt - om du vore producent alltså.
Någon slick mix lär det inte bli.Risigt/stökigt och alldeles underbart är nog mera troligt..
#########################################################################
Det var väl alla för denna gång.Vilka fina kommentarer ni bjöd på boys,mycke ros och lite ris - perfekt.Det blir en trevlig vecka det här boys.
Mike