Forum > Demolåtar
Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD
tigersoul:
--- Citat från: equality skrivet 27.01.2013, 16:28:01 ---En låt värd fulländning helt klart! Stark melodi och mycket stark text. Har av någon anledning dock svårt för när man blandar rim och icke-rim i en låt men det har nog mer med min tvångsmässiga personlighet att göra än något annat. :D Speldosan är bra, används dock lite för mycket enligt mig. Arret i övrigt kanon.
--- Slut citat ---
Hehe du är den första som ens noterade rimmen. Det blev sådär med rimmen o det kanske är lite "ojämnt" men det verkar inte som knappast någon märker det så jag lät det därför vara som det är eftersom det skulle gå åt ganska mkt förändringar i texten.
Speldosan kanske är lite mkt egentligen, tänkte klippa den tidigare i arret men tycker samtidigt den passar där så har inte bestämt mig riktigt.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.01.2013, 16:48:53 ---Hmm... jaha. Inte riktigt min kopp te dethär men texten är ju svart som natten... och imponerande. Att säga sådär känns lite som att ge tummen upp på fejsboken om nån t ex har brutit benet eller nåt :unsure:
Vad jag försöker säga är väl att texten är stark i all sin hemskhet.
Personligen gillade jag inte tjejkören... men det är ju en smaksak.
Riktigt bra låt egentligen för att vara nåt jag inte gillar
Space
--- Slut citat ---
- Vilken intressant kompott av kommentarer där *skrattar* ja vad gäller tjejkören ser det väl ut ungefär så här att de flesta föredrar tjejkörsversionen medan några få klarar sig utan den. Så det är ju lite kluvet! En sådan här låt är väl bara sådan av naturen att alla har åsikter o det är omöjligt att hitta någon universal-version som faller alla i smaken arrmässigt. Det är väl lite så det ska vara också kanske med den här typen av musik o text som inte är vardag precis.
Kul du gillar ändå :P
Harmonica mike:
Ja det är en stark text i denna låt.
Du berättar fint här med din röst,tvekar på tjejkören..Du gör detta grymt bra och fyller skorna om man säger så. Arret sitter som en smocka tycker jag.Sysslade med lite matlagning medans jag lyssnade på ganska hög volym,och det låter kalas.
Mike
tigersoul:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2013, 17:53:22 ---Ja det är en stark text i denna låt.
Du berättar fint här med din röst,tvekar på tjejkören..Du gör detta grymt bra och fyller skorna om man säger så. Arret sitter som en smocka tycker jag.Sysslade med lite matlagning medans jag lyssnade på ganska hög volym,och det låter kalas.
Mike
--- Slut citat ---
Tackar för det, ja det är väl tjejkören som är vissas tveksamhet då helt enkelt. Du har en version utan tjejkören där uppe, den saknar dock cellon också som naturligtvis kan läggas dit.
Harmonica mike:
Ja cellon får du inte skippa,den är grym--Halion?
Sen får du ta in lite mer synpunkter innan du skippar tjejkören,den fyller ju en viss funktion..Kanske lite mer ooo å mmm varvat med svarssången..eller nåt.
Ruskigt bra så här långt i varje fall
Mike
tigersoul:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.01.2013, 18:03:33 ---Ja cellon får du inte skippa,den är grym--Halion?
Sen får du ta in lite mer synpunkter innan du skippar tjejkören,den fyller ju en viss funktion..Kanske lite mer ooo å mmm varvat med svarssången..eller nåt.
Ruskigt bra så här långt i varje fall
Mike
--- Slut citat ---
Jag har fått ett tips till, att köra som i sista versen även på de andra platserna o enbart ha kvar mig själv i svarskören. Kan inte testa det då jag inte har sångerskan här men det kunde ju vara något.
Ja jag väntar in detta lite smakar på alla synpunkter o tänker till ordentligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida