Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (10/17) > >>

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2013, 13:48:11 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2013, 13:27:34 ---Vilket gött 80tals sound komplett med EQ kurvan o bruset från den tiden :P

--- Slut citat ---
Det är texten som gäller! Inspelningskvalitén andas 80-tal och min första Yamaha-"barnsynt" med autokomp. Otroligt användbar på den tiden...

--- Slut citat ---

Javisst men jag gillar känslan i de här gamla låtarna där man inte hade 50000 plugins av proffskvalitet o alla världens möjligheter. Det andas en kvalitet som i princip är omöjlig att göra idag  :wub:

Girly:
Gillar verkligen cellon :)
Det är en kanonidé att du sjunger ur berättarperspektiv och hon sjunger sina strofer i jag-format. Och jag gillar klangen i hennes röst till den här låten... spröd och lite trevande. Fast första lyssningarna fann jag tjejkören lite gäll och entonigt, tyckte att versionen utan henne va lugnare att lyssna på... hmm... fast då kändes det å andra sidan som om något fattades  :rolleyes:
Tycker definitivt att kören ligger rätt i nivå... inte högre!
Så här några varv till tycker jag den är PERFEKT bäst jag slutar lyssna nu medan åsikterna är på topp  ;) :P
Girly  :)

tigersoul:

--- Citat från: Girly skrivet 27.01.2013, 13:59:18 ---Gillar verkligen cellon :)
Det är en kanonidé att du sjunger ur berättarperspektiv och hon sjunger sina strofer i jag-format. Och jag gillar klangen i hennes röst till den här låten... spröd och lite trevande. Fast första lyssningarna fann jag tjejkören lite gäll och entonigt, tyckte att versionen utan henne va lugnare att lyssna på... hmm... fast då kändes det å andra sidan som om något fattades  :rolleyes:
Tycker definitivt att kören ligger rätt i nivå... inte högre!
Så här några varv till tycker jag den är PERFEKT bäst jag slutar lyssna nu medan åsikterna är på topp  ;) :P
Girly  :)

--- Slut citat ---

Haha du liksom lyssnar den bättre för varje genomgång ;)  :wub:

Jag jag hade precis samma upplevelse som dig men jag tror också att jag landar på att kören är rätt med tjejkören, o nivån är jag i princip hundra på nu den ska inte upp mer det blir för mkt. Det finns en fet jäkla autotune-glitch i thejkören på 2 ställen men verkar inte som någon av er har reagerat på dem så det kanske går under radarn :P

Min tanke med tjejkören var ju just att det skulle vara lite trevande o "autentiskt" i brist på bättre ord. Jaja jag får väl putsa upp det sista här helt enkelt o kalla det här klart innan jag börjar överarbeta det. Jag har redan blivit mordhotad om jag inte lägger upp den på spotten också "för att låten är jäkligt viktig" så det är väl bara att leta cover *suckar* jag njuter inte precis av hela den där baletten för att få upp saker där, cover art, 500 uppgifter...  :blink:

equality:
En låt värd fulländning helt klart! Stark melodi och mycket stark text. Har av någon anledning dock svårt för när man blandar rim och icke-rim i en låt men det har nog mer med min tvångsmässiga personlighet att göra än något annat.  :D Speldosan är bra, används dock lite för mycket enligt mig. Arret i övrigt kanon.   

spacetrucker:
Hmm... jaha. Inte riktigt min kopp te dethär men texten är ju svart som natten... och imponerande. Att säga sådär känns lite som att ge tummen upp på fejsboken om nån t ex har brutit benet eller nåt :unsure:
Vad jag försöker säga är väl att texten är stark i all sin hemskhet.

Personligen gillade jag inte tjejkören... men det är ju en smaksak.

Riktigt bra låt egentligen för att vara nåt jag inte gillar

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion