Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (17/17)

zzeb:
Gillar att texten är rakt på sak,det biter bättre då.
Tycker mer om versionen utan körsvar, de känns som för glada tillrop. Hellre långa utdragna "ooh" körer istället.
Skulle vilja ha nått skevt och disharmoniskt, nånting mörkt som ligger i bakgrunden och lurar. Kanske cello.Vad vet jag?
Iallafall en skitbra låt och bra framförd.

tigersoul:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2013, 13:15:05 ---Tjejen ska nog upp lite volym och lite mer i mitten, är till vänster nu känns det som.  Förstod idén med speldosan först när jag läst vad du själv skriver men tyckte det inte funkade först. Trodde först det var nåt liknande Buddy Holly låt "Everyday... osv". Själv skulle jag lagt det i mitten av låten som ett slags stick eller nåt som bryter av. Men det är jag det.
Cellen lyfter en hel del men lite låg i volym. Och kanske lite längre också.
Bra text, bra sjunget, någon halvsur ton nånstans. Kanske något hög i volym men inte så det tar över.
Förmodligen din bästa låt hitintills. Har man en bra, meningsful text blir engagemanget för låten alltid bättre och resultatet därefter.

--- Slut citat ---

Tackar för kommentarerna, ja körerna är under bearbetning hur det ska se ut till slut är jag lite osäker på för tillfället men speldosan får nog ligga kvar som den är. Däremot återsåtr lite mickel med nivåer o där kan jag hålla med samtliga åsikter på lead vocals o cello.

--- Citat från: MaxB skrivet 05.02.2013, 14:43:35 ---Här är en annan av Tigersouls bästa: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/no-regrets-draft-not-finished

--- Slut citat ---

- Tackar o bockar ;)

--- Citat från: zzeb skrivet 05.02.2013, 22:15:06 ---Gillar att texten är rakt på sak,det biter bättre då.
Tycker mer om versionen utan körsvar, de känns som för glada tillrop. Hellre långa utdragna "ooh" körer istället.
Skulle vilja ha nått skevt och disharmoniskt, nånting mörkt som ligger i bakgrunden och lurar. Kanske cello.Vad vet jag?
Iallafall en skitbra låt och bra framförd.

--- Slut citat ---

Cello finns redan, vilken version hörde du den gamla kanske? Nyaste finns högst upp. Ja det råder som sagt osäkerhet på körerna, o nu har det dragit ut på tiden som tusan pga massa annat men det ska bli av a.s.ap ;)

Alatar:
Riktigt bra! Speldosa ljudet bryter av fint mot den lättsamma pop-låten som svänger härligt.
Det enda jag kan tycka är att texten är för tung för en så lättsam låt. 

Angående tjejkören: Det är bättre med tjejerna, men jag tycker inte riktigt att svarskören funkar så bra. Testa en gång att göra den lite mer framträdande och att låta de hålla ut tonerna längre.   

tigersoul:

--- Citat från: Alatar skrivet 07.02.2013, 02:55:18 ---Riktigt bra! Speldosa ljudet bryter av fint mot den lättsamma pop-låten som svänger härligt.
Det enda jag kan tycka är att texten är för tung för en så lättsam låt. 

Angående tjejkören: Det är bättre med tjejerna, men jag tycker inte riktigt att svarskören funkar så bra. Testa en gång att göra den lite mer framträdande och att låta de hålla ut tonerna längre.   

--- Slut citat ---

Göra dem mer uthållna var en bra tanke jag nappade på direkt, det ska jag skriva in i idéboken för låten. Texten däremot kommer inte få sig några ändringar nu. Tack för kommentaren ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion