Forum > Demolåtar
Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD
MaxB:
Tycker den senste versionen jag ser i tråden är underbart rätt.
Vilken spännvidd det finns här på kr, hoppar från att nyss ha lyssnat på "Inger det ringer" till den här. Grymt jobbat kr!
Då versraden:
... aldrig hatat sitt eget liv
kommer, tänker jag att det skulle fungera bättre med:
... aldrig hatat sitt eget jag
Skönt att börja så enkelt och rent
Klockspelet är klockrent!!! :wub:
Sångens artikulation fungerar perfekt för mig.
Instrumenten tajta och återhållsamma
Trummorna kommer in helrätt
Kören "super" i mixvolym - inte för mycket inte för lite...
"...ingen frågar hur du mår" kör: "hur jag mår" :wub:
Giltarrkompet - tummen upp
Stråksolot - tummen upp
Klockspelet... :wub:
Kommer osökt att tänka på min verklighetsbaserade låt En dag i familjens liv
som jag skrev på 80-talet, där pappan var den som lämnade familjen.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21041.msg153299#msg153299
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2013, 12:18:30 ---Tycker den senste versionen jag ser i tråden är underbart rätt.
Vilken spännvidd det finns här på kr, hoppar från att nyss ha lyssnat på "Inger det ringer" till den här. Grymt jobbat kr!
Då versraden:
... aldrig hatat sitt eget liv
kommer, tänker jag att det skulle fungera bättre med:
... aldrig hatat sitt eget jag
Skönt att börja så enkelt och rent
Klockspelet är klockrent!!! :wub:
Sångens artikulation fungerar perfekt för mig.
Instrumenten tajta och återhållsamma
Trummorna kommer in helrätt
Kören "super" i mixvolym - inte för mycket inte för lite...
"...ingen frågar hur du mår" kör: "hur jag mår" :wub:
Giltarrkompet - tummen upp
Stråksolot - tummen upp
Klockspelet... :wub:
Kommer osökt att tänka på min verklighetsbaserade låt En dag i familjens liv
som jag skrev på 80-talet, där pappan var den som lämnade familjen.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21041.msg153299#msg153299
--- Slut citat ---
Här var det idel lovord, man får nästan lyfta på hatten!! ;) Jag var inte helt säker på hur den nya versionen med tjejkören skulle funka, om den blev "lagom" spretig o om cellon blev för mycket men det kanske är just precis lagom. Körtjejen vill ha upp kören men jag säger nog precis som dig, den är lagom, den ska inte konkurera med leadsången.
Ska betänka ditt förslag för raden, o det beror lite på om det finns möjlighet att göra en inspelning till inom det närmaste när det krävs fler som är inblandade (kören).
Kul du gillar! O jag tog en titt direkt på din "En dag i familjens liv" o nog rör de sig i samma kategori alltid!! Jag tycker det skulle skrivas fler låtar på det här sättet med de här ämnena faktiskt. De påminner oss om vardagsmörkret som är alldeles för vanligt där ute o det är något som de flesta kan känna igen i någon bemärkelse.
Som sagt, hatten av! Nu ska jag kika på den där inger som ringer den har jag nämligen glömt av ;)
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2013, 12:49:10 ---...Jag tycker det skulle skrivas fler låtar på det här sättet med de här ämnena faktiskt. De påminner oss om vardagsmörkret som är alldeles för vanligt där ute o det är något som de flesta kan känna igen i någon bemärkelse.
--- Slut citat ---
En till från 80-talet om vardagsmörkret: [mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/maxb_midvinternatt.mp3[/mp3]
tigersoul:
Vilket gött 80tals sound komplett med EQ kurvan o bruset från den tiden :P
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.01.2013, 13:27:34 ---Vilket gött 80tals sound komplett med EQ kurvan o bruset från den tiden :P
--- Slut citat ---
Det är texten som gäller! Inspelningskvalitén andas 80-tal och min första Yamaha-"barnsynt" med autokomp. Otroligt användbar på den tiden...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida