Forum > Demolåtar
Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD
Roffe H:
Kanonlåt Tigern, texten är mycket bra trots mörkret. Kompet schyst, speldosan och resten av musiken utgör en bitter men smakfull kontrast. Det märks att du jobbat med låten :)
/Roffe H
tigersoul:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.01.2013, 14:58:10 ---Kanonlåt Tigern, texten är mycket bra trots mörkret. Kompet schyst, speldosan och resten av musiken utgöt en bitter men smakfull kontrast. Det märks att du jobbat med låten :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Är det nu jag ska skriva att merparten av arret, första versionen, tog 1 o 45 att lägga? *skrattar* fast jag har suttit många timmar efter det o pillat med detaljer som inte funkat etc så nu har det tickat på :p
Tackar!!
Jocke:
Tycker det låter bra. Jag fick ju lite mer piano (eller så lyssnar bara jag mer efter det... :rolleyes: B) ). Tycker ibland att det blir lite kort mellan versrad och svarsrad men det är väl så det blir...
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:07:38 ---Tycker det låter bra. Jag fick ju lite mer piano (eller så lyssnar bara jag mer efter det... :rolleyes: B) ). Tycker ibland att det blir lite kort mellan versrad och svarsrad men det är väl så det blir...
--- Slut citat ---
Du hör alldeles utmärkt, pianot höjdes. Har fått en anstormning av reaktioner på andra platser (från vanliga dödliga = lyssnare) alla har en åsikt o det är väldigt splittrat mellan tjejkörens vara eller inte vara. Aldrig varit med vid sitt like till reaktioner på något jag skrivit förut :wub: tydligen är låten viktig för många vilket bara gör det ännu svårare.
Jag överväger att göra en test med att lägga tjejstämman som i vers 3 på övriga verser och bara ha kvar ett svagt svar som innan o se hur det blir. Var inte lätt detta.
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.01.2013, 22:43:29 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 28.01.2013, 16:07:38 ---Tycker det låter bra. Jag fick ju lite mer piano (eller så lyssnar bara jag mer efter det... :rolleyes: B) ). Tycker ibland att det blir lite kort mellan versrad och svarsrad men det är väl så det blir...
--- Slut citat ---
Du hör alldeles utmärkt, pianot höjdes. Har fått en anstormning av reaktioner på andra platser (från vanliga dödliga = lyssnare) alla har en åsikt o det är väldigt splittrat mellan tjejkörens vara eller inte vara. Aldrig varit med vid sitt like till reaktioner på något jag skrivit förut :wub: tydligen är låten viktig för många vilket bara gör det ännu svårare.
Jag överväger att göra en test med att lägga tjejstämman som i vers 3 på övriga verser och bara ha kvar ett svagt svar som innan o se hur det blir. Var inte lätt detta.
--- Slut citat ---
Funderar på om det inte kunde vara effektfullt att bara ha den på något/vissa partier. Så att du blir berättare men hon kommer in med sina känslor i "jag-form" ... bara en tanke...^^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida