Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (6/17) > >>

pxm:
Kom ihåg bara att "blueseventh´s" enbart är dominanta ackord.
Det är nog det  Jocke menar med att de lyfter upp/bryter mot den mörka mollstämningen i låten....

mvh

tigersoul:

--- Citat från: pxm skrivet 24.01.2013, 17:30:55 ---Kom ihåg bara att "blueseventh´s" enbart är dominanta ackord.
Det är nog det  Jocke menar med att de lyfter upp/bryter mot den mörka mollstämningen i låten....

mvh

--- Slut citat ---

V7, istället för V8 ;) ska testa!

Girly:
Nu svarar jag här och inte på fejjan (trots taggen)... måste ju variera mig lite  ;)
Jag har lyssnat på låten lite nu och då och jag gillar texter, som den här, som går in under skinnet om livets baksidor, galenskap och sånt. Tycker orden sitter som en smäck. Kompet med. Och jag gillar hur speldosans vackra plink står i kontrast mot 'den hemska' innebörden i texten.
Nice one Tiger!
Girly :)

Jocke:

--- Citat från: pxm skrivet 24.01.2013, 17:30:55 ---Kom ihåg bara att "blueseventh´s" enbart är dominanta ackord.

mvh

--- Slut citat ---

Tack för att du förklarar vad jag menar - jag hade kunnat leta i dagar efter tonerna jag tycker passar... Väl jag hade annat att pyssla med så jag slapp!  B)

BTW Tigern... Reagerade inte på någon reverb på sången i början så jag tror att du lagt till det va...? Tycker inte det var fel med en mer "naken" röst här...

Clemens:
Riktigt bra denna! Inledningen är väldigt lik en Britney Spears låt, ( tror jag) med ett lite mer exprimentelt arr som jag tycker är bra  :D
Mycket bra text! Well Done!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion