Forum > Demolåtar

Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD

<< < (5/17) > >>

Jocke:
Tänker på det snygga pianot efter ung 1.33. Tänkt dig att du skulle spela harmonier och melodi med den stilen från början till slut så hittar du en variation som kanske kan funka. Man kanske kan lägga om den med lite godspellackord för att ge en lite annan stämning under de mörka partierna?

tigersoul:
Ja det är ju en variant med pianot där, gospel-ackord har jag nog ingen koll på vad färgningar är det? :P

Ja för mig är 2 timmar "slösad" musiktid ganska mycket o då har jag inte precis tidsbrist jag är bara van vid att 2 timmar är lika med mycket gjort ;)

Altsax:
Den här låten vill jag att du försöker få ut på något sätt, den är viktig både för att den är bra och för ämnet.
Saknade smäktande violin som omärkligt smyger in i mitten och finns kvar, är ensam kvar i sista sluttonen.

pxm:
Gospel ackord är "bluessevenths" med fler färgningarex, 9,11 eller 13 och/eller altererade ackord, ex 7b9....
Dur blues skalan till de första och Super-Lokrisk till de andra.....

mvh

tigersoul:

--- Citat från: JosefOhlmerAltsax skrivet 24.01.2013, 16:37:15 ---Den här låten vill jag att du försöker få ut på något sätt, den är viktig både för att den är bra och för ämnet.
Saknade smäktande violin som omärkligt smyger in i mitten och finns kvar, är ensam kvar i sista sluttonen.

--- Slut citat ---

- Jo visst är den relevant, blir jag riktigt nöjd åker den säkert upp på spotten bland mina andra färdiga. Mer "få ut" än så vet jag inte om jag kan ordna, det är väl om någon bolagare är intresserad men det är väl ganska tveksamt för en så smal o svår låt tror jag.

En violin har jag faktiskt tänkt på själv, alternativt cello, det KAN funka. Har varit klurigt att hitta på saker till detta arr utan att "förstöra" det textmässigt.

--- Citat från: pxm skrivet 24.01.2013, 16:55:07 ---Gospel ackord är "bluessevenths" med fler färgningarex, 9,11 eller 13 och/eller altererade ackord, ex 7b9....
Dur blues skalan till de första och Super-Lokrisk till de andra.....

mvh

--- Slut citat ---

Tänkte precis när jag svarade på detta, att fasen det här måste pxm veta :P Tackar! Ska testa några "konstiga" ackord o se hur det låter :P 13-ackord, åh de som är så roliga att fundera över vilka av alla toner som ska vara med osv :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion