Forum > Demolåtar
Tigersoul - Skuggan av Sara - UPPDATERAD
tigersoul:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.01.2013, 21:01:32 ---Usch ja. Jobbig text, men bra och hyfsat lättlyssnat trots tungt ämne.
Svarskören blev lite tjatig efter ett tag. Kanske variera som Asti var inne på.
Trummorna är väldigt hårda till låtens mjuka arr. Kanske ett mer udda rytm-arr på denna. Tänk bort trumset och mer stortrummor, pukor, fingercymbaler och sånt pill. :D
Speldosan är fin. Bra!
Kanonbra slask detta!
--- Slut citat ---
- Instämmer om kören, ska kolla över den. Jag har en idé på gång där att låta en tjej göra "svarskören" o ändra hennes svar till jag-form, vet inte om jag kan få den effekt jag är ute efter där men ska prova.
Trummorna är tricky, en del vill ha hårdare, o nu vill någon ha mjukare *skrattar* Jag är lite inne på att ersätta acken med elgitarr (dock inte FÖR hårt) o att gå över till virvelslag istället för kantslag på trummorna. Ska iaf testa, se om det är rätt väg.
Tack för kommentaren o betyget ;)
tigersoul:
Jag måste vanligtvis ha flyt i studion alltså för fasen vad lite två timmar med denna låt gav ikväll, ingenting fungerar:
- Ersätta acken med elgitarr o tuffa upp arret lite i mitten: låter total skit, känns som att låten kör in i ett gupp o motorn börjar brumma otrevligt.
Provar att lägga strängar: nu låter det som hela låten dränks i en halvtransperant slöja som svävar runt irriterande, parodiskt låter det också. Meckar 45 minuter med inversioner, tonuteslutningar, reverb o EQ o får det att låta bättre men det är fortfarande inte bra.
2 timmars arbete och ursprungsversionen är fortfarande bättre. :angry:
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 24.01.2013, 00:25:35 ---Jag måste vanligtvis ha flyt i studion alltså för fasen vad lite två timmar med denna låt gav ikväll, ingenting fungerar:
- Ersätta acken med elgitarr o tuffa upp arret lite i mitten: låter total skit, känns som att låten kör in i ett gupp o motorn börjar brumma otrevligt.
Provar att lägga strängar: nu låter det som hela låten dränks i en halvtransperant slöja som svävar runt irriterande, parodiskt låter det också. Meckar 45 minuter med inversioner, tonuteslutningar, reverb o EQ o får det att låta bättre men det är fortfarande inte bra.
--- Slut citat ---
Då vet du vad som inte funkar! ;-) Uteslutningsmetoden är inte så dum... Var du glad för dina 2 timmar - jag höll nog på en en 4-5 dagar nära nog nonstop innan jag la ner och idag började om med EBJ-låten... Redan bättre! ;-)
Ska lyssna i morrn - kanske kommer på något?^^
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 24.01.2013, 01:08:39 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 24.01.2013, 00:25:35 ---Jag måste vanligtvis ha flyt i studion alltså för fasen vad lite två timmar med denna låt gav ikväll, ingenting fungerar:
--- Slut citat ---
Då vet du vad som inte funkar! ;-) Uteslutningsmetoden är inte så dum... Var du glad för dina 2 timmar - jag höll nog på en en 4-5 dagar nära nog nonstop innan jag la ner och idag började om med EBJ-låten... Redan bättre! ;-)
--- Slut citat ---
4-5 DAGAR? omg, jag ska nog bara vara tyst. Jag hann åtminstone prova två idéer på de timmarna relativt grundligt :)
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 24.01.2013, 01:09:38 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 24.01.2013, 01:08:39 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
4-5 DAGAR? omg, jag ska nog bara vara tyst. Jag hann åtminstone prova två idéer på de timmarna relativt grundligt :)
--- Slut citat ---
Jag är ju så j-a envis... och ändå fick jag ge upp det spåret jag var inne på... ^^ Nu går det bättre! :) Du är ju otroligt produktiv så jag förstår att 2 timmar betyder mycket! :rolleyes: :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida