Forum > Färdiga produktioner

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

<< < (14/22) > >>

Eddi:
Jag tycker sången blivit mer integrerad för varje mix och nu låter det väldigt bra tycker jag och yex solot är busbra.

Ett litet inlägg från det utrikiska forumet:

very cool. has this sort of Deep Purple/ Bad Company vibe in beginning ... with a slowhand-Clapton meets Joe Satriani-ish guitar lead vampheavy and seriously meaning business!!

kewl :)

-Daren

Harmonica mike:
Jag körde en monitorlyssning istf hörlurar.Med lurarna på så luras jag inte  :)

Något OOOIG bas.Det hörs ganska tydligt om man lämnar rummet.Det är ett bra knep för att höra basens utrymme i totalen.Annars är det tipp topp detta och ett svinbra collab.
Om du lyssnar på basens utklingande toner sist i låten så hör du vad som bör göras - EQ:a/svep/överdriv det ringande OOOOet och åtgärda.Det går nog att fixa i masteringen också,ifall du funderar på det,lite mer pill bara.

Mike

bjurte:
Tack Jocke för berömet,man blir ju alldeles röd i plytet.. B)
Ja det låter riktigt gött nu och basen funkar bättre och bättre den med..
Det enda jag har att invända är det där med 'extra osten'  :D (i detta fall är det = pappiga,lite för matta trummor)
Har gjort några Ex. här hur det kan låta. (Bara en rak takt som följer dina någorlunda)
Det funkar så här : 4 takter Jocke/4 takter Ex 1./4 takter Jocke/4 takter Ex 2./4 takter Jocke.
Om det faller Herrn på läppen kan jag fixa en Wav,om jag får trumm-midifilen..

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Trmex.mp3[/mp3]

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.01.2013, 11:49:10 ---Jag körde en monitorlyssning istf hörlurar.Med lurarna på så luras jag inte  :)

Något OOOIG bas.Det hörs ganska tydligt om man lämnar rummet.Det är ett bra knep för att höra basens utrymme i totalen.Annars är det tipp topp detta och ett svinbra collab.
Om du lyssnar på basens utklingande toner sist i låten så hör du vad som bör göras - EQ:a/svep/överdriv det ringande OOOOet och åtgärda.Det går nog att fixa i masteringen också,ifall du funderar på det,lite mer pill bara.

Mike

--- Slut citat ---

Nice att DU som vet hur det ska vara gillar! :) Så du har fått fart på nya riggen då? Tack för tips - ska kika på det där!

--- Citat från: Eddi skrivet 25.01.2013, 10:32:50 ---Jag tycker sången blivit mer integrerad för varje mix och nu låter det väldigt bra tycker jag och yex solot är busbra.

Ett litet inlägg från det utrikiska forumet:

very cool. has this sort of Deep Purple/ Bad Company vibe in beginning ... with a slowhand-Clapton meets Joe Satriani-ish guitar lead vampheavy and seriously meaning business!!

kewl :)

-Daren

--- Slut citat ---

Det är ju fantastiskt roligt att vi får så goda omdömen! :) Nu ska vi försöka få de sista pusselbitarna på plats!^^ Kolla vad Bjurte föreslår här nedanför...!

--- Citat från: bjurte skrivet 25.01.2013, 14:09:31 ---Tack Jocke för berömet,man blir ju alldeles röd i plytet.. B)
Ja det låter riktigt gött nu och basen funkar bättre och bättre den med..
Det enda jag har att invända är det där med 'extra osten'  :D (i detta fall är det = pappiga,lite för matta trummor)
Har gjort några Ex. här hur det kan låta. (Bara en rak takt som följer dina någorlunda)
Det funkar så här : 4 takter Jocke/4 takter Ex 1./4 takter Jocke/4 takter Ex 2./4 takter Jocke.
Om det faller Herrn på läppen kan jag fixa en Wav,om jag får trumm-midifilen..

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Trmex.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Tycker det låter intressant men har ju kämpat med att flytta bak trummorna på inrådan av en enig jury... ;-) Mer reverb och lägre nivå för att de ska spela i samma rum... Jag är positiv :) - vad säger Eddi?

bjurte:
Alltså mixen av dom och rummet är det inget fel på,det är sounden i sig som är lite trötta,saknar fjong lixom.. ;)
Man hör tydligt hur "handuken dras bort" när mina ex. kommer in..
Mina exempel var kanske lite högt lagda,men var ju tvungen att överrösta originalen.. :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion