Forum > Färdiga produktioner

EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising

<< < (13/22) > >>

Jocke:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 23.01.2013, 17:34:12 ---Tycker det låter go och härlig gammal rock/metal ala Motorhead och grabbarna. Bra sång och bra instrumentala insatser. Härlig 007-feeling på partiet innan versen. :wub:
Tycker baskaggen är lite för tjock flyttar lite väl mycket luft. Det tillsammans med en ganska mullig basgura blir lite väl häftigt i mina lurar. Kanske också att låten skulle mått bra av att gå några bpm snabbare, men det är helt klart en smaksak, men jag kan tycka att det blir liiiite segt och att det blir lite för mycket häng i övergångarna.
Saknar en andrastämma på andra delen av verserna för att få känslan av att det händer något mer.
Få nån att spela in "riktiga" trummor på ett digitalset också, som sen skickar midispåret till er för mix (Wernis?) så är ni hemma.

Kunde inte låta bli att sjunga in en liten stämma över en liten snutt för att visa vad jag menar. Sången är ju lite flytande ((på ett positivt sätt), så det är inte lätt att få det tight så här på en förstatagning, men ni fattar grejen [mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/rising.mp3[/mp3].

Gött mos vänner!

Micke

--- Slut citat ---

Det där var skitsnyggt! :)
Både kaggen och elbasen är "överviktiga"... Har kopplat om och burit in ett par andra monitorer idag. Verkar som att rummet "äter upp" all bas från dem jag använt... :(  Har börjat mixa om... Tack för lyssning! :)

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2013, 17:55:17 ---Jag tycker ni engagerar den där Jonnerstone!  :P
Han har en skön tanke och bra sångstämma som han visar.

--- Slut citat ---

Jag tycker det var läckert! :)

--- Citat från: Eddi skrivet 23.01.2013, 22:31:21 ---I senaste mixen som Jocke gjorde försvann min andrastämma i tredje reffen på just den här biten som Micke så förtjänstfullt har gjort här men den bygger på helt andra toner så jag tycker det är bra om Jocke tycker detsamma.

--- Slut citat ---

Ja, det var många som hade åsikter och jag tappade bort stämman. Det här blev nog en bättre låt än vi kunde ana när vi började på Eddi? :)  Du kanske fattade min det gjorde inte jag...  :wacko: Jag tycker vi kör på. Du har haft bra känsla för arret och leaden - bestäm du så ska jag göra så gott jag kan och sedan får vi be om hjälp med det vi inte reder ut!

.

ynot:
lite tråkigheter  först   trummprna lite overkomprimerade o basen lite högt mellanregister mot sologittaren som är mer mettal
Men dessa petitesser förtar inte en bra låt .........O EN SÅ DJÄVLA BRA SÅNG............. :wub:

kram Tony

Jocke:

--- Citat från: ynot skrivet 23.01.2013, 22:59:25 ---lite tråkigheter  först   trummprna lite overkomprimerade o basen lite högt mellanregister mot sologittaren som är mer mettal
Men dessa petitesser förtar inte en bra låt .........O EN SÅ DJÄVLA BRA SÅNG............. :wub:

kram Tony

--- Slut citat ---

Glad att du gillar - kram! :)
Har jobbat lite på att få det att stämma bättre... svårt med en massa gamla våta spår men tycker att jag fått upp nivån utan att det låter direkt illa...^^

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Rising%20mixtrat1.mp3[/mp3]

Hoppas Eddis stämma kommit bättre på plats nu...

Eddi:
Nu j*klar i min lilla låda låter det bra - hoppas mixfarböderna tycker det också :lol:

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 25.01.2013, 00:02:50 ---Nu j*klar i min lilla låda låter det bra - hoppas mixfarböderna tycker det också :lol:

--- Slut citat ---

Blev lite lack på det här några dagar när det inte blev som jag ville... Tycker mixfarbröderna kan ta över nu om det skulle vara något!  B)  Blir så upplyft var gång jag hör dig ta i Eddi men så har det varit sedan du skickade över spåren... men Bjurtes solo växer för var dag - han är ju helt fenomenal! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion