Forum > Färdiga produktioner
EBJ (Eddi, Bjurte & Jocke) - Rising
Jocke:
Vi börjar året starkt och kommer säkert snart att spela ännu högre! B)
LÅTNAMN: Rising (again) typ...
ARTIST: EBJ (Boyband) :rolleyes:
GENRE: Rock eller nått.
KOMPOSITÖRER: Jocke (BT), Eddi (Lead), Bjurte (Solo)
TEXT: Eddi och Ted Aristo
PROD: Jocke
LÅTLÄNGD: 5:17
INSPELNINGSÅR: 2008-2013
FORMAT: mp3
MaxB:
Läckert boys. Upplever att trummorna skulle placeras lite längre bak i ljudbilden. De ligger i ett torrt rum då gitarrer är lite blötare. Läckra slingor på gitarrerna och sångröst är guld. Både att rösten är stark och att den känns mästerligt eq:ad.
Jag personligen önskar lite fills på gitarr på lämpliga ställen där sången pågår. Gott godis/boys!
Asti:
Det blev ju kanon det här! Eddies sång sitter perfekt och håller med MaxB helt ang sångljudet!
Läckra gitarrer och tung bas. Mixen tycker jag också är riktigt bra!
/Asti
Eddi:
Låter kanon med mixen nu - möjligen har MaxB en poäng vad gäller trummorna men nja dom låter bra i mina öron i alla fall. Tung o skön låt detta och Bjurtes solo lyfter fram det där lilla extra. Kul att sången verkar gå hem - tack Jocke för att jag fick vara med på ett hörn :D
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2013, 19:58:50 ---Läckert boys. Upplever att trummorna skulle placeras lite längre bak i ljudbilden. De ligger i ett torrt rum då gitarrer är lite blötare. Läckra slingor på gitarrerna och sångröst är guld. Både att rösten är stark och att den känns mästerligt eq:ad.
Jag personligen önskar lite fills på gitarr på lämpliga ställen där sången pågår. Gott godis/boys!
--- Slut citat ---
Tack Max! :) Jag ville ju ha trummorna betydligt längre fram men har fått ge med mig redan... Kanske skapar det lite utrymme för gitarrfills att de redan flyttats bak... Kommenterar sången nedan. Tack för tips. :)
--- Citat från: Asti skrivet 17.01.2013, 20:10:55 ---Det blev ju kanon det här! Eddies sång sitter perfekt och håller med MaxB helt ang sångljudet!
Läckra gitarrer och tung bas. Mixen tycker jag också är riktigt bra!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti! Den där Eddi har ju en pipa som borde få Joe Cocker att bli avundsjuk... ;-)
--- Citat från: Eddi skrivet 17.01.2013, 20:23:02 ---Låter kanon med mixen nu - möjligen har MaxB en poäng vad gäller trummorna men nja dom låter bra i mina öron i alla fall. Tung o skön låt detta och Bjurtes solo lyfter fram det där lilla extra. Kul att sången verkar gå hem - tack Jocke för att jag fick vara med på ett hörn :D
--- Slut citat ---
Ja, det otroligt utvecklande att samarbeta - särskilt med så kompetenta och kreativa människor som er! :) För min del måste jag nog låta den här få vila lite om inte öronen ska vissna... :wacko: Det betyder mycket att ha "friska öron" att bolla med och få respons och synpunkter. :) Vi kanske vill göra några smärre justeringar efter hand men formatet känns som bra med gemensamma krafter! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida