Forum > Demolåtar

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

<< < (5/8) > >>

Roffe H:

--- Citat från: tigersoul skrivet 11.01.2013, 22:45:29 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 11.01.2013, 20:38:38 ---Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.

--- Slut citat ---

Jodå klart man kan variera det, nu testade jag ju bara funktionen för att snabbt få fram en test av låtidéen bara. Det går att använda den så enkelt eller avancerat som man vill. Det är mer än bara arpeggio det går att ange omvändningar på ackord m.m

och låten, ja vi får se vad jag hittar på, det är tydligt att det var svårt att bedöma den med ett så brutalt enkelt arr ;)

--- Slut citat ---

Skrev visst i fel ordning i tråden.  :wacko: Men i alla fall, schyst låt som blir bra med lite mer arr. Krya på dig, hur som helst!
/Roffe

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 12.01.2013, 11:34:42 ---Bra, lycka till med fortsättningen och krya på dig!
/Roffe H :)

--- Slut citat ---

Bra lycka, till och med i med fortsättningen, krya på dig!

eller

Bra, lycka till, krya på dig i fortsättningen!

/Jocke tf Asti  :lol:

tigersoul:
Lol :P lustigkurrar! :P

cykeln:
Så du har piggnat på dig - kul!
Bra låt
Bra sång
Bygg på arret successivt
så att det ivriga pianot liksom  försvinner för att sen återkomma på slutet
Typ ...

tigersoul:

--- Citat från: cykeln skrivet 12.01.2013, 21:39:45 ---Så du har piggnat på dig - kul!
Bra låt
Bra sång
Bygg på arret successivt
så att det ivriga pianot liksom  försvinner för att sen återkomma på slutet
Typ ...

--- Slut citat ---

Ironiskt nog blev jag sämre igen efter jag gjorde denna så jag har fortf inte hunnit utveckla låten, men det är på gång!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion