Forum > Demolåtar

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

<< < (4/8) > >>

Eddi:
Den här gången lyckades jag lyssna bortanför pianot och det är en riktigt trevlig låt faktiskt även om jag inte förstår texten i alla dess vändningar men så skall det väl vara. Krya på dig :)

tigersoul:

--- Citat från: Eddi skrivet 11.01.2013, 18:13:48 ---Den här gången lyckades jag lyssna bortanför pianot och det är en riktigt trevlig låt faktiskt även om jag inte förstår texten i alla dess vändningar men så skall det väl vara. Krya på dig :)

--- Slut citat ---

Du får läsa lyriken den finns med i första posten, var den så krånglig jag tyckte jag var ganska tydlig för en gångs skull *skrattar*

Tokai:
Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.

tigersoul:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.01.2013, 20:38:38 ---Det blir lite självspelande piano över det hela med den där chord grejen. Kan man inte variera det mer? Nu blir det mest arpeggio och finns ju redan i midi. Har själv skaffat C7 men inte hunnit testa allt än. Låten då? Nja. Men kan bli mycket bättre beroende på vad du hittar på.

--- Slut citat ---

Jodå klart man kan variera det, nu testade jag ju bara funktionen för att snabbt få fram en test av låtidéen bara. Det går att använda den så enkelt eller avancerat som man vill. Det är mer än bara arpeggio det går att ange omvändningar på ackord m.m

och låten, ja vi får se vad jag hittar på, det är tydligt att det var svårt att bedöma den med ett så brutalt enkelt arr ;)

Roffe H:

--- Citat från: tigersoul skrivet 11.01.2013, 18:08:15 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.01.2013, 16:58:24 ---Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Ska fortsätta med den så fort förkylningen ger sig. Kommer ev få lite kvinnlig sång på den också lite beroende på, vi får se :P

--- Slut citat ---

Bra, lycka till med fortsättningen och krya på dig!
/Roffe H :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion