Forum > Demolåtar

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

<< < (3/8) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.01.2013, 13:35:36 ---C7,jaha vad kul..Jag blir också C7 fulversion(råkade jag skriva men jag menar fullversion,kul felskrivning) anhängare då jag installerat allt..Skall köra mot ett steinberg ljudkort UR28M,spännande att se hur det kommer att funka.Lite annan miljö än min Mackie mixer..
Mike

--- Slut citat ---

hehe fulversion! Jag har aldrig använt Cubase förut så allt är helt nytt för mig. Det har blivit en resa med både postiiva o negativa överaskningar o än är jag långt ifrån att ge ett slutgiltligt uttalande vad jag tycker. En sak är säkert: DAW är verkligen en sådan där sak där du ALDRIG får allt som du vill ha det.

--- Citat från: Plinka skrivet 10.01.2013, 18:46:24 ---Jättefin låt i alla fall, du är duktig på att skriva låtar  :wub:
Jag tror visst att piano kan bli snyggt till denna, men kanske lite mer artistiskt och varierat spelat bara. Men för all del, gitarr funkar nog lika bra. Kanske kan du bygga upp den lite efter hand både med arret och som du själv var inne på med körer. Eller varför inte en liten andrastämma här och var?
Nu är det väl lite tidigt att peta på än, men tror den skulle vara snygg med lite mindre reverb på sången, lite torrare och närmre kanske...

--- Slut citat ---

- Jag tror säkert också att piano kan fungera om man faktiskt gör ett riktigt arr av det, o jag skulle väl kanske ha gjort det innan jag la upp det här för att undvika förvirringen att det här var någon form av start på ett arr ;)

Faktum är nog att den här låten kan göras på ett stort antal sätt o jag kan tusan inte bestämma mig hur det ska bli. Nu har allt fått vänta då min förkylning tog sig en andra omgång men jag ska ge mig på det så snart jag känner mig bättre.

Ett annat arr alternativ jag tänkt på är någon lite mörkare pad tillsammans med något halvskitigt elgitarr plonk som byggs upp med trummor o "skumma" körer ;) Bra beskrivning Kristian, skumma körer säger allt :P

--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2013, 21:31:34 ---Låten är inte så tokig! Mina funderingar efter ett par lyssningar:
Pianot kunde vara lite mer tillbakadraget och efterhand kunde lugna trummor med closed hi-hat,
en försiktig elbas och en plockande elgitarr med tremolo komma in! Ev även en lugn akustisk gitarr.
Men bygg upp arret efterhand och försök variera pianot lite mer. Stråkar kan också vara ett alternativ.
/Asti

--- Slut citat ---

- Det är också en god idé, mycket bra idéer här vad ska man välja hmm hmm :P

--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2013, 21:58:07 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 10.01.2013, 13:16:07 ---...det är dels en IImaj inblandat

--- Slut citat ---

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare

--- Slut citat ---

- Max haha har du tagit på dig lustiga hatten :P 11 maj höhö, måste nog medge jag aldrig medvetet använt ett 11-ackord.

Asti:

--- Citat från: tigersoul skrivet 10.01.2013, 13:16:07 ---...det är dels en IImaj inblandat

--- Slut citat ---

MaxB, T.f. vårdyrkare

--- Slut citat ---

[off-topic]Visste inte att du jobbade inom vården.... :unsure:
/Asti t.f Miss Tolkare[/off-topic]

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 11.01.2013, 16:24:05 ---

--- Slut citat ---

MaxB, T.f. vårdyrkare

--- Slut citat ---

[off-topic]Visste inte att du jobbade inom vården.... :unsure:
/Asti t.f Miss Tolkare[/off-topic]

--- Slut citat ---

Gjorde det på 80-talet.

Roffe H:
Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 11.01.2013, 16:58:24 ---Fin låt och pianot kan väl ligga kvar så länge (kanske inte så starkt), men absolut stämmsång och körer, gitarr mm. Då blir det till att lyfta på hatten från min sida. Ser fram emot fortsättning på detta.  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Ska fortsätta med den så fort förkylningen ger sig. Kommer ev få lite kvinnlig sång på den också lite beroende på, vi får se :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion