Forum > Demolåtar

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

<< < (2/8) > >>

tigersoul:
Ödets ironi gjorde sig gällande när jag efter denna sånginsats hade så jä--a ont i halsen att jag var vaken till, gissa, 4am... börjar undra om man någonsin kommer bli frisk :(

Låten då... det här "arret" är ju inget arr alls egentligen, jag kanske inte var tydlig nog. Jag har alltså använt mig av "chord track" i Cubase o arranger för att blixtsnabbt bara lägga ihop en grund som följer ackorden för att se hur låten funkar struktur o textmässigt. Jag har nog inte ens tänkt mig pianokomp i huvud taget, ursprungligen skrevs den på gitarr o det är nog en bättre grund, kanske kan som Max tipsade om, piano komma in som komp längre fram i låten. Har dock inte bestämt mig alls vad gäller arr, låten har inte berättat för mig hur den ska låta så jag har ingen aning  :P

Jag får återkomma när jag klirrat en slask med ett arr så får vi se vad det blir av den, tack för förslagen Max, ska ha dem i åtanke när jag börjar labba!

Flera gillade harmonierna, det är dels en IImaj inblandat o sen faktiskt en modulering två pinhåll nedåt. Måste säga jag blev ganska nöjd själv med det lite oväntade ;) Jag o mina moduleringar... hehe!

Harmonica mike:
Jorå,inte så pjåkigt.Grabbarna tvärsågade pianoklinket,ja det låter lite o helga..typ.Men Max hade ett bra recept,får plinket komma och gå så blir det kalas..
Låten gillar jag samt lite effekter på sången och några omtagningar - voila´.

C7,jaha vad kul..Jag blir också C7 fulversion(råkade jag skriva men jag menar fullversion,kul felskrivning) anhängare då jag installerat allt..Skall köra mot ett steinberg ljudkort UR28M,spännande att se hur det kommer att funka.Lite annan miljö än min Mackie mixer..

Rocka på,fast inte i den här då  :)

Mike

Plinka:
Jättefin låt i alla fall, du är duktig på att skriva låtar  :wub:
Jag tror visst att piano kan bli snyggt till denna, men kanske lite mer artistiskt och varierat spelat bara. Men för all del, gitarr funkar nog lika bra. Kanske kan du bygga upp den lite efter hand både med arret och som du själv var inne på med körer. Eller varför inte en liten andrastämma här och var?
Nu är det väl lite tidigt att peta på än, men tror den skulle vara snygg med lite mindre reverb på sången, lite torrare och närmre kanske...

Asti:
Låten är inte så tokig! Mina funderingar efter ett par lyssningar:
Pianot kunde vara lite mer tillbakadraget och efterhand kunde lugna trummor med closed hi-hat,
en försiktig elbas och en plockande elgitarr med tremolo komma in! Ev även en lugn akustisk gitarr.
Men bygg upp arret efterhand och försök variera pianot lite mer. Stråkar kan också vara ett alternativ.
/Asti

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 10.01.2013, 13:16:07 ---...det är dels en IImaj inblandat

--- Slut citat ---

11 maj är mitt favoritackord!
MaxB, T.f. vårdyrkare

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion