Forum > Demolåtar
Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)
tigersoul:
EDIT:
2A Uppdaterad med ett nytt arr, ja ett riktigt arr denna gången. Har ingen aning vad jag ska välja arrmässigt för denna låt alltså. Jag testade ett gitarrbaserat med lite avskalade trummor för att få lite idéer. Samma vocals, slaskspelad gitarr.
ps: funkar inte inbäddade spelaren än, gå in på länken, det blir så en stund efter man uppdaterat låten.
Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/waiting-no-more-for-you
Text:
The voidness awaits
In every corner
And mercy has a price I can't afford
4AM knows my every secret,
Every little grasp
A thousand hours staring, at the ceiling in despair
Tell me, where are you, my prince
This game seems too hard, to bare
I know I am suppose, to linger,
Just sit around and wait,
while you make up your mind of us
Solo
My memories of you,
are paling,
I no longer know if they were true
How could you just leave me,
hanging,
Letting me hope, while you knew all along
Now the, moment's here
When my hands come untied
I tell you all the things I have felt,
Don't bother to answer,
You're far too late,
Your time has run out,
I'm waiting no more,
For you
I'm waiting no more,
For you
equality:
4AM knows my every secret - snyggt! Gillar de oförutsedda ackordföljderna. Pianoarpeggiona blir lite monotona men du hade tänkt arra annorluna. Låtidén finemang.
Eddi:
Aha så det var det som menades med chord-prylen i 7:an. Du har tryck ner ett pekfinger för varje ny ackordsväng alltså? Sväng vet jag inte direkt om man kan kalla det för heller.
Njä den här pianohistorien tar helt bort det mystiska från en Tigermärkt låt så jag hörde knappast vad du sjöng faktiskt. Kan tänka mig att den i normala fall med gitarr och kompat piano skulle ge mig mer spänning i den här dängan - så icke nu.
Så ge inte upp låten men ge upp arret tycker jag.
MaxB:
Gillar!
Första ackorden in i första versen skulle kunna kompletteras med sångmelodin och texten: Some say love....
och då vet en del vad jag hör som passar i det här introt...
Jag hör flera kompletterande idéer och förändringar i det här enkla arret med ett piano.
Pianoarpeggiot fungerar att använda med lägre volym på flera ställen, stråkar som alternativ i ljudbilden också. Och kanske en början med en enkel akustisk gitarr som spelar första versen eller så, innan arpeggiot kommer in och kompletterar det. Som sagt pianot mindre framträdande till förmån för de instrument som tillkommer. Solodelen kunde innehålla ett lugnt slidesolo, spelandes den där melodin, som alla kommer ihåg och som gör att smågrabbarna och tjejerna springer iväg och köper en slide, för att sen kunna ta ut på dein egna gitarren. B)
Skönt att du känner att rösten är på väg tillbaka. För mig var det stopp över julen, innan den började återvända.
Gillar ackordsväxlingarna.
Jocke:
Det kan nog bli bra men jag ska inte skriva mer än så ännu... Det enda jag hör när pianot börjar spela är "O helga natt"... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida