Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Stygga Katarina
Tokai:
Tjenare Roffe!
... och god fortsättning! Jätteroligt att du gillar låten! Nu kan jag inte byta nick heller nu när begreppet "Tokaiansk" är myntat. Men det blir kanske ändå från "Tokai" till helt enkelt "Staffan". Vi hörs på det nya året!
Harmonica mike:
Tjena Staffan
Bra driv i den här,snyggt lirat.Tyckte först att nja..Men vartefter låten passerade så ökade smilet.Lite trevande men ändå just det där Tokaianska som är ditt signum - eget helt enkelt.Jag kan inte säga nåt om mixen mer än att det låter bra.
Så från mig blir det godkänt.Tuff brud den där Katarina.
Mike
Plinka:
Hej Tokai!
Titeln är briljant, man blir nyfiken på att höra låten :D ! Och för övrigt hela refrängen funkar jättebra, och verserna är rätt ok, vad gäller text och melodi-skrivandet. Vad gäller arret så är det jättesnyggt, framför allt saxen och trummorna, som nästan gör hela låten så att säga. Du sjunger skönt med :)
Dividend:
Kul text.
Tycker arret är snyggt också, men lite släpigt i rytmiken (?).
Tummen upp.
Tokai:
Harmonica mike
Tackar! Har fortfarande lite och jobba på med låten. Jag vet inte vad som är eget egentligen, men tydligen finns det nåt. Kanske udda ämnesval, oväntade ackordbyten eller dylikt?
Plinka
Det är nog sant det du säger om saxen och trummorna. Ofta blir melodin lite sämre när jag gör den till en färdig text än tvärtom som i det här fallet. Kul att du gillar!
Dividend
Texten är egentligen två stycken. Först refrängen som kom till för några år sen mest som grej att göra en anti-dansbandslåt. Och det blev inget mer. Började så fundera på varför Katarina var så förbannad. Och så kom verserna till. Roligt att du gillar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida