Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Stygga Katarina
cykeln:
Bo Diddley på Tokaijer :D
närå, det är som vanligt mycket eget och finurligt.
instrumenten låter bra i mina lurar
Gillar gitarren och djungeltrummorna och den kreativa användningen av sax-loopar.
"Stygga" är ju ironiskt och kanske sången skulle ha lite mer ironisk tusch (hur man nu får till det?)
Bra!
Tokai:
Hej cykeln!
Skoj att du gillar! Sången ska läggas om med annan - vad det nu blir - attityd. Ja, faktiskt ska nog hela låten kanske göras om. Jag lägger den åtsidan och börjar med nåt nytt, sen får jag se.
Girly:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.01.2013, 14:42:37 ---Hej cykeln!
Skoj att du gillar! Sången ska läggas om med annan - vad det nu blir - attityd. Ja, faktiskt ska nog hela låten kanske göras om. Jag lägger den åtsidan och börjar med nåt nytt, sen får jag se.
--- Slut citat ---
Vet inte om jag skulle våga dissa den här Katarina ;) :lol:
Lite galen och kul va den... med djungelkomp och allt :)
Girly
Tokai:
Girly
Jag litar på att Katarina tycker det är ok om hon får återkomma i en ny kraftfullare, farligare skepnad.
Saxsolot återspeglar den presumtive våldtäktsmannen plåga (bara som en parantes)
Tack!
Roffe H:
Härlig avslutning på året tycker jag. En mycket typisk "Tokaiansk" låt/sång. Schyst komp, smakfull gitarr och rolig text trots allvarligt innehåll. Saxen passar in jättebra ... cykeln nämnde Bo Diddley, tycker den har mycket av bosse i sin uppbyggnad, kanonbra. :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida