Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Stygga Katarina

<< < (4/6) > >>

cykeln:
Bo Diddley på Tokaijer  :D
närå, det är som vanligt mycket eget och finurligt.
instrumenten låter bra i mina lurar
Gillar gitarren och djungeltrummorna och den kreativa användningen av sax-loopar.
"Stygga" är ju ironiskt och kanske sången skulle ha lite mer ironisk tusch (hur man nu får till det?)
Bra!

Tokai:
Hej cykeln!
Skoj att du gillar! Sången ska läggas om med annan - vad det nu blir - attityd. Ja, faktiskt  ska nog hela låten kanske göras om. Jag lägger den åtsidan och börjar med nåt nytt, sen får jag se.

Girly:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.01.2013, 14:42:37 ---Hej cykeln!
Skoj att du gillar! Sången ska läggas om med annan - vad det nu blir - attityd. Ja, faktiskt  ska nog hela låten kanske göras om. Jag lägger den åtsidan och börjar med nåt nytt, sen får jag se.

--- Slut citat ---
Vet inte om jag skulle våga dissa den här Katarina  ;) :lol:
Lite galen och kul va den... med djungelkomp och allt :)
Girly

Tokai:
Girly
Jag litar på att Katarina tycker det är ok om hon får återkomma i en ny kraftfullare, farligare skepnad. 
Saxsolot återspeglar den presumtive våldtäktsmannen plåga (bara som en parantes)

Tack!

Roffe H:
Härlig avslutning på året tycker jag. En  mycket typisk "Tokaiansk" låt/sång. Schyst komp, smakfull gitarr och rolig text trots allvarligt innehåll. Saxen passar in jättebra ... cykeln nämnde Bo Diddley, tycker den har mycket av bosse i sin uppbyggnad, kanonbra.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion