Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Stygga Katarina

<< < (6/6)

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 04.01.2013, 12:38:54 ---equality[/b]
"mysko stuket" - är det så? Ganska old fashion egentligen väl, Bo Diddley typ, alla fall i refrängen. Nej, som sagt spelas inte saxen av mig; den består av olika samplade riff som jag jag sammanställt. Kul att du gillar texten. Håller inte riktigt med dig om slutet, men kanske har jag missat nåt i nermixningen? Låten får vila ett tag. Den behöver renoveras. Håller just nu på att hitta rätt i Cubase 7.

--- Slut citat ---

Nej inte mysko, lite klantigt uttryckt av mig, originellt och eget eller om det nu är samma sak. Ja, Bo Diddley med pukorna i denna. Hur hittar man såna saxsnuttar om man nu inte tvingar Roffe att spela? Passar in suveränt också i ljudbilden.

Tokai:

--- Citat från: equality skrivet 11.01.2013, 23:23:32 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 04.01.2013, 12:38:54 ---equality[/b]
"mysko stuket" - är det så? Ganska old fashion egentligen väl, Bo Diddley typ, alla fall i refrängen. Nej, som sagt spelas inte saxen av mig; den består av olika samplade riff som jag jag sammanställt. Kul att du gillar texten. Håller inte riktigt med dig om slutet, men kanske har jag missat nåt i nermixningen? Låten får vila ett tag. Den behöver renoveras. Håller just nu på att hitta rätt i Cubase 7.

--- Slut citat ---

Nej inte mysko, lite klantigt uttryckt av mig, originellt och eget eller om det nu är samma sak. Ja, Bo Diddley med pukorna i denna. Hur hittar man såna saxsnuttar om man nu inte tvingar Roffe att spela? Passar in suveränt också i ljudbilden.

--- Slut citat ---

Det enda blås-bibliotek jag har är Chris Hein Horns vol 1.5. Där finns en patch för tenorsax och altosax som heter Riffs. Det ligger alltså ett riff på varje midi-tangent. Sen gäller det att hitta rätt riff som passar in i stil och vad gäller tempo och tonhöjd.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion