Forum > Demolåtar

Jocke - Rising (Dags att börja tänka på refrängen?)

<< < (4/11) > >>

Jocke:

--- Citat från: Tokai skrivet 31.12.2012, 14:49:40 ---Kanske en distad gura för mycket. Och basen... som sagts. Tycker inte synkoperna sitter perfekt. Saknar också på sina håll typiska pukfills ala hårdrock. Hörde jag någon övergång till cymbalklocka? Om inte vill ha. Inte min musik direkt men kul att höra. Kör vidare! Och ta ner kompressorn.

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! :)

Det är nog mer än en gura för mycket här... ;-) Det här är som sagt ett gammalt projekt och med tiden har jag lärt mig arbetsflöden som ger mycket bättre resultat och struktur. Tyckte detta var lite ballt när jag hittade det igen och sträckte bara upp det precis så mycket att det blev någorlunda lyssningsbart...^^ Tänker mig nog att "skala ner" det hela till hanterbara proportioner. Du ger flera bra förslag - tack! :)

bjurte:
Goa Guror,gillar deras sound och harmonierna!!
Not so good : Ska inte tjööta om basigheten,men-men.... ;)
Trummorna lite krispigare tack.. :rolleyes:

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 02.01.2013, 13:27:58 ---Goa Guror,gillar deras sound och harmonierna!!
Not so good : Ska inte tjööta om basigheten,men-men.... ;)
Trummorna lite krispigare tack.. :rolleyes:

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! :)

Det går bra att önska sig... det brukar jag också göra!^^ Men lite tur kanske önskningarna uppfylls före nästa jul! ;-) Det är lite klurigt att få både tyngd och attack i soundet... På det stora hela känner jag mig bekräftad att jobba vidare på det här - ingen har klagat på harmonierna eller uppslaget (än)!  :rolleyes:  :lol:

Dividend:
Gillar också ljudet, inte bara ljudbilden känns klar, utan kanske främst ljudet på distgurorna. Känns 80-talshårdrock och det enda som saknas är sådan sång. Klart annars.

bloeas:
Cool låt, fick lite vibbar av QOTSA och skulle kunna tänka mig att Josh Homme skulle passa på sång =)
Låter lite väl komprimerat och distat ibland.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion