Forum > Demolåtar

Jocke - Rising (Dags att börja tänka på refrängen?)

<< < (5/11) > >>

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2013, 18:31:47 ---Gillar också ljudet, inte bara ljudbilden känns klar, utan kanske främst ljudet på distgurorna. Känns 80-talshårdrock och det enda som saknas är sådan sång. Klart annars.

--- Slut citat ---

Tack - ibland kan det tydligen bli bra utan att vara så värst genomtänkt! :) Ska försöka städa upp lite mer och kanske lägga om någon av gitarrerna... 80-talshårdrock? Coverdale kommer nog inte - har inte ens hans nummer... Är det sortens "ren" sång du tänker på eller räcker det om jag drar på mig en ordentlig förkylniong?  :rolleyes:  :lol:

--- Citat från: bloeas skrivet 04.01.2013, 01:25:10 ---Cool låt, fick lite vibbar av QOTSA och skulle kunna tänka mig att Josh Homme skulle passa på sång =)
Låter lite väl komprimerat och distat ibland.

--- Slut citat ---

Tack! Ja, det blev lite hoptryckt för att alls vara presentabelt... Kul att du och andra tycker det är värt att jobba vidare på! :) Vet inte vad/vilka QOTSA eller Josh Homme är...^^

bloeas:
Länk

Jocke:
Tack! :) Kände inte till förkortningen eller namnet men har ju hört bandet även om jag inte precis "djupat" deras musik. Kunde kanske vara något ja... :)

Edit. Ny version nedan.

Jocke:
Har städat upp så gott jag kunnat i de "våta" spåren. De har också reducerats till under 40 nu...  :rolleyes:
Tycker att den här börjar kvalificera sig som "Slask" nu i alla fall och jag kanske skulle börja "tänka på refrängen"?  :P
Bytte ut synten mot en Würli... funkar det?

tigersoul:
Skönt! Påminner mig mycket om en låt på en gammal rock samlingsplatta jag hade som ung o dum, minns inte namnet tyvärr!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion