Forum > Demolåtar

Jocke - Rising (Dags att börja tänka på refrängen?)

<< < (3/11) > >>

Wernborg:
Helt ok ideer tycker jag.

Gillar varken gurasound eller syntsoundet. Gitarrerna är alldeles för hårt distade tycker jag. Det brukar bli tyngre ju mindre dist man lägger på. Synten är alldeles för attackrik och in your face. Tycker den borde mjukas upp med levande filter och delay/reverb.

Kanske för detaljrik feedback så här tidigt, men det var det jag kom att tänka på. Och som Eddi säger, lämna kompressorn tills arret är klart.

Lite oväntade ackordvändor emmelanåt. Bra!!

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.12.2012, 23:06:43 ---Ja låten kan bli bra får lite James Bond-vibbar - som övriga och du tillstått basen regerar för mycket men skulle även vilja föreslå att du lättar upp på den massiva komprimeringen så här i början på låtutvecklandet (om man nu kan säga det med så många spår) spar det till senare tycker i alla fall jag.

--- Slut citat ---

James Bond? Ja, de skulle visst göra några filmer till va...?  B) Alltså... det är inte så mycket komprimering... egentligen inte mycket mer än en måttlig limiter på resp grupp och på mastern men alla gitarrer är inspelade "våta" så jag kan inte "skuva tillbaka" dem... Blir nog lite pyssel att "lätta upp" det här och få tillbaka dynamik i en del av gitarrerna... Tack för lyssning! :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.12.2012, 23:19:06 ---Helt ok ideer tycker jag.

Gillar varken gurasound eller syntsoundet. Gitarrerna är alldeles för hårt distade tycker jag. Det brukar bli tyngre ju mindre dist man lägger på. Synten är alldeles för attackrik och in your face. Tycker den borde mjukas upp med levande filter och delay/reverb.

Kanske för detaljrik feedback så här tidigt, men det var det jag kom att tänka på. Och som Eddi säger, lämna kompressorn tills arret är klart.

Lite oväntade ackordvändor emmelanåt. Bra!!

--- Slut citat ---

Kan bara hålla med - du har väl läst vad jag tycker om gurasound i tråden om det...^^ Kanske jag får spela om en del för att det ska bli "levande"? Om synten alls blir kvar vet jag inte - la den en gång mest som minnesanteckning för en tänkt lead... Det här kom till en dag när jag var både energisk och inspirerad och det får jag plikta för nu... Men jag tycker att man ska ta vara på de där tillfällena när man har "flow"... mycket av att göra musik är ju inte fullt lika kul utan mest bara "jobb"... ;-)

Tack för era synpunkter. :) Ibland tar det tid innan jag känner mig klar men jag går alltid tillbaka och läser innan jag jobbar vidare med sådant som jag lagt ut halvdant! :)

MaxB:
Tungt tung-gung, lite för mycket av basgitarren i helheten hörru!  :lol:

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 31.12.2012, 02:12:03 ---Tungt tung-gung, lite för mycket av basgitarren i helheten hörru!  :lol:

--- Slut citat ---

Tack för att du gör mig uppmärksam på det - det kan vara allt annat som är för lågt också!  :rolleyes:  B) Ska leta mig en piccolobas 2013 - Gott nytt år! :)

Tokai:
Kanske en distad gura för mycket. Och basen... som sagts. Tycker inte synkoperna sitter perfekt. Saknar också på sina håll typiska pukfills ala hårdrock. Hörde jag någon övergång till cymbalklocka? Om inte vill ha. Inte min musik direkt men kul att höra. Kör vidare! Och ta ner kompressorn.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion