Forum > Demolåtar

Jocke - Rising (Dags att börja tänka på refrängen?)

(1/11) > >>

Jocke:
Tog tag i det här gamla projektet häromdagen och har nu ägnat ett par dagar och att ställa i ordning och strukturera. Man glömmer ju vad man gjort och hur man tänkt... på gott och ont!  :rolleyes: Av bara farten gjorde jag visst en hel massa gitarr-tagningar och av de 64 spåren är säkert över 50 olika gitarrer...  :wacko: Får rensa ut efter hand... det tar väl ett par dagar innan jag har en bild av vad jag vill göra så nu blir det inte mer musik i år...  ;)

Synten är väl tänkt att representera någon slags melodi som skulle kunna sjungas när orden blir de rätta och gitarren i det andra partiet ligger medvetet lågt för att det är så mycket "skräp" i filerna...

Edit 2013-01-11

Har städat upp så gott jag kunnat i de "våta" spåren. De har också reducerats till under 40 nu...  :rolleyes:
Tycker att den här börjar kvalificera sig som "Slask" nu i alla fall och jag kanske skulle börja "tänka på refrängen"?  :P
Bytte ut synten mot en Würli... funkar det?

Edit 2013-01-13

Pysslat runt med framför allt trummorna och tycker jag börjar få ordning på synkoper och markeringar. Har provat lite olika varianter i första resp andra pianopartiet. Har också lagt harmonierna lite olika. Synpunkter på det? Är det ena bättre än den andra eller skapar variationen liv i musiken?

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Rising%20slask.mp3[/mp3]

Har inte gjort något åt övergångarna då arret inte ligger fast och lite sång väl ska på så småningom... ;-)

spacetrucker:
Jag gillar gitarrsoundet  ^_^  Jag har just suttit och kämpat och försökt få till en distad gura till en låt jag håller på med men det låter nog mest grötigt tycker jag  :wacko:

Jo, lite väl mycket bas är det väl nog

Men annars ser jag fram att få höra mer av detta

Space

Asti:
Fräcka gitarrer! Bra baslir, men för starkt.
Blir spännande att höra med sång!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 30.12.2012, 21:15:26 ---Jag gillar gitarrsoundet  ^_^  Jag har just suttit och kämpat och försökt få till en distad gura till en låt jag håller på med men det låter nog mest grötigt tycker jag  :wacko:

Jo, lite väl mycket bas är det väl nog

Men annars ser jag fram att få höra mer av detta

Space

--- Slut citat ---

Kommer faktiskt inte ihåg vilka inställningar eller vilka gitarrer jag använt. Det här har "legat till sig" länge...Låter det grötigt tror jag att du ska skära bas - man blir lätt förvånad över hur mycket man kan ta...^^ Tack för att du tog dig tid att lyssna! :)

--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2012, 21:30:35 ---Fräcka gitarrer! Bra baslir, men för starkt.
Blir spännande att höra med sång!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack! :) Jag tycker också att det ska bli spännande....!  :P

tigersoul:
För mycket bas *tjatar* *blink* annars spännande, ser fram emot uppföljningen ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion