Forum > Demolåtar

Cykeln - Förkylt (I original - "Ruff Christmuff")

<< < (2/4) > >>

Jocke:
Vet inget om tunnelbananer men det var ett av de snyggaste pianon jag hört länge!   :wub:  Svänger bra det här!  :)

Asti:
Skön upptempo-låt! Sån't här är svårsjunget! Lägg ut texten, så är det nog lättare
att hitta någon hugad sångare.
Jag skulle i bästa fall kunna bidra med lite torrhosta, som du själv får lägga reverb på.... :)
/Asti

1up:
Tycker pianot är underbart, helt i min smak. Rappt, sköna tongångar och bra sväng som nämnts tillsammans med trummorna. Mer kläm i basen?

Lite småsugen att lägga röst/rap på detta.  B)

MaxB:
Om de va Real Ruff Racoons Mombasaturné - hur många var mé?
                           Ser att här finns intressé - från flera än dé!

cykeln:

--- Citat från: Jocke skrivet 30.12.2012, 13:16:06 ---Vet inget om tunnelbananer men det var ett av de snyggaste pianon jag hört länge!   :wub:  Svänger bra det här!  :)

--- Slut citat ---
Pianot är EZKeys
Tunnelbaner är en slags tåg som i huvudsak går under jorden - i sk tunnlar
I Mombasa är det så varmt att bananer väser i tunnlarna - sk tunnelbananer
Tack!

--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2012, 13:41:54 ---Skön upptempo-låt! Sån't här är svårsjunget! Lägg ut texten, så är det nog lättare
att hitta någon hugad sångare.
Jag skulle i bästa fall kunna bidra med lite torrhosta, som du själv får lägga reverb på.... :)
/Asti

--- Slut citat ---
Jag har lagt ut texten många gånger men har funnit att folk inte gillade det något vidare
Är torrhostan samplad, midi eller trt?

--- Citat från: 1up skrivet 30.12.2012, 13:49:49 ---Tycker pianot är underbart, helt i min smak. Rappt, sköna tongångar och bra sväng som nämnts tillsammans med trummorna. Mer kläm i basen?

Lite småsugen att lägga röst/rap på detta.  B)

--- Slut citat ---
Det ryktas att en av de gamla racconarna håller på att återskapa den klassiska basgången till stycket - jag kommer ihåg den som klämmig
EZkeys står för det underbara
Lite rap kanske skulle sitta fint här - det skulle vidga min horizont

--- Citat från: MaxB skrivet 30.12.2012, 23:41:52 ---Om de va Real Ruff Racoons Mombasaturné - hur många var mé?
                           Ser att här finns intressé - från flera än dé!

--- Slut citat ---
Jamen vare inte tre
som var ute på turne
Annars vare två
som var ute på det då
Men det är kul med gäster
i vår ystra orkester

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion