Forum > Demolåtar

Cykeln - Förkylt (I original - "Ruff Christmuff")

<< < (3/4) > >>

Eddi:

--- Citat från: 1up skrivet 30.12.2012, 13:49:49 ---Tycker pianot är underbart, helt i min smak. Rappt, sköna tongångar och bra sväng som nämnts tillsammans med trummorna. Mer kläm i basen?

Lite småsugen att lägga röst/rap på detta.  B)

--- Slut citat ---
Jarå rap är ju inte helt fel har du en textidé eller ska Cykeln ge dig en han är i full gång med text här antagligen på utrikiska som handlar att komma hem från något stort som skett.
(Gissar jag tralala)

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.12.2012, 00:50:50 ---
--- Citat från: 1up skrivet 30.12.2012, 13:49:49 ---Tycker pianot är underbart, helt i min smak. Rappt, sköna tongångar och bra sväng som nämnts tillsammans med trummorna. Mer kläm i basen?

Lite småsugen att lägga röst/rap på detta.  B)

--- Slut citat ---
Jarå rap är ju inte helt fel har du en textidé eller ska Cykeln ge dig en han är i full gång med text här antagligen på utrikiska som handlar att komma hem från något stort som skett.
(Gissar jag tralala)

--- Slut citat ---
Var inte det här en instrumentalare - som Theme from the Monkeys från Tv-serien - den inledde ju och avslutade Tunnelbanespelningarna på turnen -67.
... komma hem från något stort som skett ... som från en tunnelbanespelning då?
Men rap låter ju helt rätt.  :D

Eddi:
Nu snurrar hjulen :lol:

Tokai:
Hur funkar det här? Spelar pianot ett slags färdigt midiriff? Likaså trummorna? Vilket fall som helst låter det tajt. Bra låt vilken den nu är. Bara basen som fattas. Och sång förstås.
Tycker pianot också låter bra, bra som poppiano.

Dividend:
Jomen gulligt, även om det låter som färdiga "riff" mestadels :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion