Forum > Demolåtar

Cykeln - Förkylt (I original - "Ruff Christmuff")

<< < (4/4)

MaxB:
Tror att Cykeln förlustar sig på annat håll och på annat sätt och att det är därför låten inte kommit vidare med fler deltagare.
Det finns idéer ute i bygderna, såväl rap som bas och en del måhända korrekta gitarrackord, ryktas det.  B)

cykeln:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.12.2012, 01:36:40 ---Nu snurrar hjulen :lol:

--- Slut citat ---
Bra det!

--- Citat från: Tokai skrivet 31.12.2012, 14:44:52 ---Hur funkar det här? Spelar pianot ett slags färdigt midiriff? Likaså trummorna? Vilket fall som helst låter det tajt. Bra låt vilken den nu är. Bara basen som fattas. Och sång förstås.
Tycker pianot också låter bra, bra som poppiano.

--- Slut citat ---
Ja, det funkar ungefär som i BiB. Man kan välja olika spelstilar och sen bestämma vilka ackord som ska spelas. Så går det bra att välja och vraka, balnda och fixa - Rätt kul!
Basen hoppas jag die alte Raccon Eddi ska uppbringa!
Ja, jag gillar också vissa ljud som det pianot har!
TAck!

--- Citat från: Dividend skrivet 06.01.2013, 12:57:04 ---Jomen gulligt, även om det låter som färdiga "riff" mestadels :)

--- Slut citat ---
Se ovan - no hands  :D
orgeln spelar jag dock med egna händer  :D

--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2013, 15:56:47 ---Tror att Cykeln förlustar sig på annat håll och på annat sätt och att det är därför låten inte kommit vidare med fler deltagare.
Det finns idéer ute i bygderna, såväl rap som bas och en del måhända korrekta gitarrackord, ryktas det.  B)

--- Slut citat ---
Ja det har varit diverse. och nu håller jag på med ett blues-projekt - en åttaminuters blues kan väl aldrig bli bra?

equality:
Jättebra! Lätt vinnare i signaturmelodifestivalen om den varit med. Lite samma feeling som i George Michael Wake me up before you go
-go.

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 06.01.2013, 23:10:58 ---Jättebra! Lätt vinnare i signaturmelodifestivalen om den varit med. Lite samma feeling som i George Michael Wake me up before you go
-go.

--- Slut citat ---
Tack eq!
Nu ligger pannkakan hos de övriga i RRR
att tårta till den  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion