Forum > Demolåtar

Clemens- Samarbete sång & gitarr?

<< < (5/17) > >>

Scar Fraction Studio:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.12.2012, 22:23:37 ---
--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 29.12.2012, 19:57:15 ---Låter mkt lovande detta C ;)

--- Slut citat ---

Ingen söndermosad ( från mig ) mp3  i alla fall.. Bättre förutsättningar med denna  :)

--- Slut citat ---

Haha det låter väldigt skönt det  ;)

Clemens:

--- Citat från: palm skrivet 29.12.2012, 20:08:49 ---Hej hej....

Är ganska ny här så min fråga är kanske helt opassande MEN då får du låtsas som det regnar och virra lite på huvudet :-)
NU! helt underbart sound och nice harmonier också. Då kommer min fråga... Hur har du fått till ljuden? Vad använder du? Är själv gitarrspelare men försöker lära mig. Är detta nu en yrkes hemlighet så ursäkte min dumhet :)

Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---
Hej Göran!

Kul att du tycker det låter bra! I denna använder jag ( som vanligt  :wacko: ) Spectrasonics prylar, Omnisphere, Trilian, Stylus RMX och Goliath från Eastwest. Finns andra pluggar som är minst lika bra, men har blivit att jag kör med dessa. Kompressorer och övrigt är från Waves + TRacks. De flesta ljuden är tweakade på ett eller annat sätt. Som regel drar jag bort ( Skär ) och "tunnar" ur där det behövs.
Står bra saker i vår Wiki om dessa procedurer. Har lärt mig väldigt mycket på KR genom att posta låtar och lyssna på förslag och kritik.  :) Så börja posta låtar...  :D
/C

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.12.2012, 21:19:55 ---Melodislinga finnes men ingen studio. Ska se om jag kan rigga upp den lilla mobila ministudion nånstans och göra en liten slask!

--- Slut citat ---

Annars får du komma hit!  :D

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.12.2012, 22:46:13 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.12.2012, 21:19:55 ---Melodislinga finnes men ingen studio. Ska se om jag kan rigga upp den lilla mobila ministudion nånstans och göra en liten slask!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Ja det borde jag göra nångång. Vi bor väl inte så himla långt från varandra? Jag flyttade ju nyligen från lägenhet i Solna till radhus i Östra Skogås.

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.12.2012, 22:51:55 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 29.12.2012, 22:46:13 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Ja det borde jag göra nångång. Vi bor väl inte så himla långt från varandra? Jag flyttade ju nyligen från lägenhet i Solna till radhus i Östra Skogås.

--- Slut citat ---

Bor i Tullinge, så en halvtimme ( med bil ) eller nåt... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion