Forum > Demolåtar
Clemens- Samarbete sång & gitarr?
jonnerstone:
Melodislinga finnes men ingen studio. Ska se om jag kan rigga upp den lilla mobila ministudion nånstans och göra en liten slask!
MaxB:
--- Citat från: palm skrivet 29.12.2012, 20:08:49 ---Är ganska ny här så min fråga är kanske helt opassande MEN då får du låtsas som det regnar och virra lite på huvudet :-)
NU! helt underbart sound och nice harmonier också. Då kommer min fråga... Hur har du fått till ljuden? Vad använder du? Är själv gitarrspelare men försöker lära mig. Är detta nu en yrkes hemlighet så ursäkte min dumhet :)
Med vänlig hälsning,
Göran
--- Slut citat ---
Ingen opassande fråga men den kanske genererar många sidor svar om man skulle kunna förstå och ta till sig för att använda själv.
Vi får se om Clemens virrar lite på huvudet... :lol:
Välkommen Göran!
Clemens:
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.12.2012, 18:23:48 ---Om jag känner mig frisker nog kanske jag tar mig en titt ikväll/imorgon o ser om jag kommer på något. Du har inte ackorden i huvudet att klottra ned händelsevis?
--- Slut citat ---
A-dur, h-moll, G-dur, rep 3 ggr uppgång: A-dur, h-moll, A-dur med ciss i basen, D-dur.
Sedan div terser och kvinter i basen och diskanten på pianot men även paden. Är lite dålig på ackordsanalyser måste jag säga.. :D
Clemens:
--- Citat från: Ola skrivet 29.12.2012, 18:30:56 ---skit snyggt ! jag är gärna på med en gura på detta. kan kanske fixa en sångerska med.
hur är det med text?
Mvh Ola
--- Slut citat ---
Nice! Elgura eller akustisk? Kan man lyssna på sångerskan någonstans? :) Text och sångmelodi måste skrivas... :rolleyes:
Clemens:
--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 29.12.2012, 19:57:15 ---Låter mkt lovande detta C ;)
--- Slut citat ---
Ingen söndermosad ( från mig ) mp3 i alla fall.. Bättre förutsättningar med denna :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida