Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
Håkan Nilsson:
Skönt att fler än jag kommer med många nya versioner på samma alster.
Jag tänkte på att munspelet o sången är på för mycket samtidigt...
MaxB:
Spelat om pianot lugnare men jag lyckas inte få spelet att låta så flytande som jag vill.
Ersatt munspelet med tvärflöjt som test men man är inte så duktig på att spela flöjt heller.
Testar även med spirituella Ohh/Ahh-körer i början (sju stämmor i bredd).
Är det galet eller vettigt att ha med såna i början och kanske även i refräng längre in i låten?
[mp3=200,20,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130220_OnlySongPiano.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
Metronom i örat Max,löser temposynket..Det är inte fusk bara lite som dansbanden brukar göra.Störande för mig som lyssnare när du sjunger och inte de ensamma ackorden i början följer tempo/rytm.
Hamra in dom mot metronom och lägg sången sedan.
Flöjt vs munspel = 10/0
Körerna vs inga körer = 10/0
Stämsången,ja det är rätt bra synkat men jag gillar din ensamma pipa,känsligt och sårbart.
Stämsången förtar lite av moodet som du leder in mig så snyggt i..
UGGHH!
:)
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2013, 16:02:32 ---Metronom i örat Max,löser temposynket..Det är inte fusk bara lite som dansbanden brukar göra.Störande för mig som lyssnare när du sjunger och inte de ensamma ackorden i början följer tempo/rytm.
Hamra in dom mot metronom och lägg sången sedan.
Flöjt vs munspel = 10/0
Körerna vs inga körer = 10/0
Stämsången,ja det är rätt bra synkat men jag gillar din ensamma pipa,känsligt och sårbart.
Stämsången förtar lite av moodet som du leder in mig så snyggt i..
UGGHH! :) Mike
--- Slut citat ---
Tack för feedback i skapandeprocessen!
Använder redan nu, miditrummans kick och virvel och hihat - absolut inget fusk - för att försöka spela tajt med pianot men jag lyssnade på sången samtidigt som jag spelade pianot. Ska väl testa att lägga om pianot igen... kanske ikväll. Bättre att lägga pianot utan sång och lägga sången efteråt?
Flöjten fick alltså en tumme upp...
Körer i introt fick godkänt. Då kanske jag ska ha körer - istället för nuvarande stämsång som sjunger texten...
Jocke:
Absolut ett steg i rätt riktning - tycker det här förmedlar känslan bättre. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida