Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (13/19) > >>

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 19.02.2013, 17:32:16 ---Tungt! :(  Har flera vänner som har hästar och vet hur nära ni kommer varann...

Jag tycker så här - skala bort allt som inte är sång eller piano en stund och jobba med velocityn/anslagen så det inte blir ett sånt hamrande. Spara gärna undan pianot som det ligger nu - kan vara bra att ha till ett ev crescendo senare... Så får vi försöka komma med idéer om arr och instrumentering utifrån den känslan. :)

--- Slut citat ---

Tack för sympatier, avseende det där med hästen. Det var för något år sen, hon har återhämtat sig och vi har nog också kommit över traumat med ett dött föl (som vi fick ur henne natten innan filmen)...

Ja, jag ska nog göra om pianospelet helt från början och vara väldigt sparsam. Sen kanske lägga om sången(?) Verkar i alla fall inte dyka upp något trummande från en gång engagerad trummis. Det skulle vara kul att kunna spela piano på riktigt och inte bara spela så här och drömma om hur det skulle kunna låta.

Roffe H:
Sparsmakat och känslofullt Max. Snyggt med piano, bas, munspel och sång (och stämmor/kör).  :D
/Roffe H

Harmonica mike:
Jag lyssnar på sista verren..

Riktigt bra låt här Max.Munspelet,nja jag tycker att detta bör liras i första position..Du vet mer melodi å mindre blues - samma key som låten alltså..

Ähh,jag pratar svenska: Detta känns inte som en munspels låt i mina öron.
Jag hör en ensam flöjt,kanske en stråke typ cello - mot piano och sång från själen.
Mannen från vidderna har talat :) Ugghh!

Då har du nåt riktigt stort.

Mike

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 20.02.2013, 13:45:27 ---Sparsmakat och känslofullt Max. Snyggt med piano, bas, munspel och sång (och stämmor/kör).  :D

--- Slut citat ---

Ja, så vill jag att det ska vara, åtminstonde i början, sparsmakat och helst känslofullt, med endast piano och sång. Men hur den sen ska utvecklas, är inte bestämt.

Lite nyfiken på att få det spirituellt i början genom att lägga in körstämmor tillsammans med det ensamma pianot och dubblera introt. Det kanske blir för mycket men kan vara kul att testa...

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.02.2013, 15:22:06 ---Jag lyssnar på sista verren..
Riktigt bra låt här Max.Munspelet,nja jag tycker att detta bör liras i första position..Du vet mer melodi å mindre blues - samma key som låten alltså..
Ähh,jag pratar svenska: Detta känns inte som en munspels låt i mina öron.
Jag hör en ensam flöjt,kanske en stråke typ cello - mot piano och sång från själen.
Mannen från vidderna har talat :) Ugghh!
Då har du nåt riktigt stort.

--- Slut citat ---

Visst är det en bra låt. Hoppas kunna förvalta det musikaliska och ge låten vad den förtjänar men det är inte lätt alla gånger. Munspel i första position går bort eftersom jag med munspelet vill ha med tågvisslan vid 189-193. Den fixar jag bara med andra position.

Men jag kanske ska ersätta munspelet med en tvärflöjt, ackompanjerad av en cello iställo? Vill att det ska vara något stort - Ughh!

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.02.2013, 15:22:06 ---Munspelet,nja Detta känns inte som en munspels låt i mina öron.

--- Slut citat ---

Flöjt längre ner

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion