Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
MaxB:
Tack för alla goda tips och kommentarer. Har låtit den här vila i avvaktan på trummor men trummisen är trög på att leverera...
Jag har spelat om pianot ikväll och inspirerats av "ynots" sparsmakade: "Tony förlåt", så jag testar en sparsmakad mix med få instrument.
Inte lätt att veta vad det ska bli av den här låten? :huh:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130218_OnlySongPiano.mp3[/mp3]
Altsax:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.02.2013, 23:24:04 ---Tack för alla goda tips och kommentarer. Har låtit den här vila i avvaktan på trummor men trummisen är trög på att leverera...
Jag har spelat om pianot ikväll och inspirerats av "ynots" sparsmakade: "Tony förlåt", så jag testar en sparsmakad mix med få instrument.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130218_OnlySongPiano.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Det låter som på skiva! :wub:
Att trummorna är mekaniska märks nästan inte alls.
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.02.2013, 23:24:04 ---Tack för alla goda tips och kommentarer. Har låtit den här vila i avvaktan på trummor men trummisen är trög på att leverera...
--- Slut citat ---
Det var något annat det här... känns nära och angeläget - jag nästan lite rörd... :blink: :) Men det känns som att du vill mer med den här. Det lugna pianot är fint men det "hamrar på" lite mycket tycker jag (är det hög velocity eller annat ljud än det lugna?) och det förtar lite av känslan. Är den på väg mot ett crescendo?
MaxB:
--- Citat från: JosefOhlmerAltsax skrivet 19.02.2013, 12:31:26 ---Det låter som på skiva! :wub: Att trummorna är mekaniska märks nästan inte alls.
--- Slut citat ---
Näej, jag märker inte ens trummorna... :P
--- Citat från: Jocke skrivet 19.02.2013, 13:55:25 ---Det var något annat det här... känns nära och angeläget - jag nästan lite rörd... :blink: :) Men det känns som att du vill mer med den här. Det lugna pianot är fint men det "hamrar på" lite mycket tycker jag (är det hög velocity eller annat ljud än det lugna?) och det förtar lite av känslan. Är den på väg mot ett crescendo?
--- Slut citat ---
Jag vet ju inte vad jag vill göra med låten. Men jag vet, att den skulle kunna bli hur bra som helst, om nån som kan sin sak skulle göra en tolkning av den.
Funderar på om jag ska börja om från början och göra en version som är riktigt avskalad hela vägen eller i alla fall enkel i början och leda till ett crescendo?
Orden angeläget och rörd passar in. Kopplade en gång samman en video (based on a true story) med den här låten, där en av våra hästar natten innan överlevt sin tuffa kamp mot döden. Fölet i hennes mage klarade sig inte...
Jocke:
Tungt! :(
Har flera vänner som har hästar och vet hur nära ni kommer varann...
Jag tycker så här - skala bort allt som inte är sång eller piano en stund och jobba med velocityn/anslagen så det inte blir ett sånt hamrande. Spara gärna undan pianot som det ligger nu - kan vara bra att ha till ett ev crescendo senare... Så får vi försöka komma med idéer om arr och instrumentering utifrån den känslan. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida