Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (19/19)

Bribedant:
Oj, här har det hänt saker sen jag lyssnad senast. Väldigt bra detta.
Jag är vanligtvis för otålig för att kunna ta till mig långsamma och minimalistiska stycken men "You're gone" håller hela vägen. Tar ett stadigt tag i själen denna. Bravo.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.03.2013, 01:50:43 ---...intressant hur många tolkningar man kan få till på en låt - här funkar det. Körerna är outstanding och jag vet ju att du inte pitchat ner basarna - på ett par ställen trodde jag det innan. Jag förväntade mig ett crescendo med percussion och tamburin framemot slutet men det kom aldrig - kanske lika bra då det hade blivit mer Philadelphiakyrkan över det hela. Å andra sidan känner jag en kille som musciserar en hel del där bland annat med körarrangemang och han kanske skulle vilja ge sig i kast med det här stycket - om du vill så frågar jag honom.

I jämförelse då med tidigare arr på denna låt så visst jag saknar munspels och solo och grejer men som sagt det är ju en helt annan låt och tvärisen på denna (trots melotrondito) är ju bara hur bra som helst.

Frågan är nu hur kommer den femtiosjuttonde versionen att låta som såsmåningom :lol:

--- Slut citat ---

Jag vill att det ska bli ett crashendo med percussion (under kontroll)
Vad tänkte du han med körarrangemangskunnande skulle kunna göra?
Munspelssolot finns i första inlägget på första sidan
Tvärflöjten är bra och frågan om det skulle bli bättre med en riktig tvärflöjt?
Time will tell...

--- Citat från: Jonte skrivet 01.03.2013, 02:50:38 ---Vad är det för piano? Väldigt bra sustain! Några flöjttoner går ner för tvärt i volym. Prova att rita in volymkurva på dessa, men är känsligt om det inte blir bra. Visst skulle jag kunna lägga på riktig flöjt åt dig, men jag är inte säker på att det skulle bli bättre. Skön effekt med mellotronen!

--- Slut citat ---

Pianot kan vara någon soundfont? Jag använder en del såna, laddade ner massor förut (finns en annan tråd med den informationen). En del av dessa pianon dör aldrig i sustainen (kan bli för mycket då).
Jag vet inte hur man ritar volymkurvor i Cubase VST32? Har nog aldrig gjort det?
Vi kan väl avvakta ditt erbjudande med tvärflöjt. Låter lockande även om den här är bra också.

--- Citat från: Bribedant skrivet 01.03.2013, 04:28:29 ---Jag är vanligtvis för otålig för att kunna ta till mig långsamma och minimalistiska stycken men "You're gone" håller hela vägen. Tar ett stadigt tag i själen denna. Bravo.

--- Slut citat ---

Seems like I've gone the whole way  :P
Själen gillar jag, vill gärna plocka fram mer sånt. Har idéer om körerna som skulle ge mer av den varan om det inte blir för mycket.

Tack alla!

Emulator:
Jodå. Rätt minimalistiskt stycke. Många maxb. Pianot låter lite mystifikt på något ställe, en sån C-F-C-räka-ish-type-of typiskt eltoniskt spel som låter lite otajt?

När allt är så in your face är nog uttalet det enda som man reagerar på. Scandiengelskt. Nu är vi ju skandinaver, så vad gör man :) Men kan vara värt att jobba på lite iallafall.

kan tänka mig att ett sån här komp kanske kan vara något som skulle tillföra lite mer happening:

göttans jobbat!

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.03.2013, 02:28:21 ---Jodå. Rätt minimalistiskt stycke. Många maxb. Pianot låter lite mystifikt på något ställe, en sån C-F-C-räka-ish-type-of typiskt eltoniskt spel som låter lite otajt?
När allt är så in your face är nog uttalet det enda som man reagerar på. Scandiengelskt. Nu är vi ju skandinaver, så vad gör man :) Men kan vara värt att jobba på lite iallafall.
kan tänka mig att ett sån här komp kanske kan vara något som skulle tillföra lite mer happening:

göttans jobbat!

--- Slut citat ---

Pianot kan jag nog få putsa på. Det är ju midi så det är lätt att lägga om där jag hittar de värsta avarterna av antydan till kompetent pianospel.
Engelskan kanske jag kan få till bättre - vet inte. Men jag hör ibland själv vilka ord eller formuleringar som inte fungerar men att sen få till dem...
Bra idé med stilen från DM:s låt som du tipsar om här:
Den har ett gott driv utan att störa i en sån här låt, känns det som.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion