Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.02.2013, 00:50:28 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.02.2013, 00:48:37 ---Snyggt Max. Snygg början, och skön sång, fina körer. :) Gillar panflöjten. B) Knäppet vid ca 233 stör.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tvärflöjt och det är visst hack i skivan :lol:
--- Slut citat ---
Vilket sound i fjöjten...gillar i alla fall. :wacko:
Roffe
Harmonica mike:
Tjoho Max.
Ja det blev ju inte sämre med oa körerna kan jag säga.Gospelflirten där i början gillade jag.
På slutet så kom gåshuden..Jag drar ned den här nu så du inte sabbar den helt med bas och trummor,orgel
och ylande elguror :D
Skojade lite,den versionen kan också bli bra och fylla ett annat syfte.
Vän av ordning kanske tycker det blir segt då det händer så lite arrmässigt,precis tvärtom tycker jag.Har man en bra melodi och lyckas förmedla den med känslofull sång och ett enkelt komp - det är då man skriver historia.
Jag såg en film en gång om en snubbe som satt och skrev en låt medans han klinkade fram melodi och komp på ett piano.Låten växte fram och till slut spelade han hela låten och sjöng.Den versionen slår alla andra versioner.Låten:"Imagine"
Mike
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.02.2013, 00:52:17 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 28.02.2013, 00:50:28 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.02.2013, 00:48:37 ---Snyggt Max. Snygg början, och skön sång, fina körer. :) Gillar panflöjten. B) Knäppet vid ca 233 stör.
--- Slut citat ---
Tvärflöjt och det är visst hack i skivan :lol:
--- Slut citat ---
Vilket sound i fjöjten...gillar i alla fall. :wacko:
Roffe
--- Slut citat ---
Det är datorprestandan som har lite problem, därav hack. Jag gillar också den här mellotronflöjtens
ljud. Kan fixa det sen på lite olika sätt... Jag försöker spela flöjten som den skulle spelas av en som spelar på riktigt, med andningspauser där det behövs.
[/quote]
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.02.2013, 09:38:07 ---Tjoho Max. Ja det blev ju inte sämre med oa körerna kan jag säga.Gospelflirten där i början gillade jag.
På slutet så kom gåshuden..Jag drar ned den här nu så du inte sabbar den helt med bas och trummor,orgel och ylande elguror :D
Skojade lite,den versionen kan också bli bra och fylla ett annat syfte.
Vän av ordning kanske tycker det blir segt då det händer så lite arrmässigt,precis tvärtom tycker jag.Har man en bra melodi och lyckas förmedla den med känslofull sång och ett enkelt komp - det är då man skriver historia.
Jag såg en film en gång om en snubbe som satt och skrev en låt medans han klinkade fram melodi och komp på ett piano.Låten växte fram och till slut spelade han hela låten och sjöng.Den versionen slår alla andra versioner.Låten:"Imagine"
--- Slut citat ---
Men det heter "Lord have mercy on me" så jag sjunger lite galet här... B)
Jag gillar Ooh och Aah och hör idag att jag ska ändra lite.
(Ooh Ohh Ahh)
(Ooh Ohh Ahh)
istället för
(Ooh Ohh Ohh)
(Ahh Ahh Ahh)
Du pekar på en relevant detalj: det händer så lite arrmässigt,precis tvärtom tycker jag
Det är lätt att påverkas och fylla på mer än vad man tänkt från början om nån skriver att det händer för lite i låten. Det är viktigt att själv känna vad man vill. Och här kommer du och säger just det. För mig är det ofta enkelheten som får mig att älska en låt.
Så, med det sagt, konstaterar jag att jag ändå ska få in en enkel bas nånstans och sparsmakade trummor på något sätt, hoppas jag. Uppenbarligen skyndar jag långsamt...
Bra referens du ger, har hört den låten några gånger och gillar den! :wub:
Eddi:
Ja nu när dagen lugnat ner sig så fick jag en stund att njuta till det här bidraget till mänskligheten. Denna den tråttilottonde versionen är ju en helt ny låt - igen - och det är ju intressant hur många tolkningar man kan få till på en låt - här funkar det. Körerna är outstanding och jag vet ju att du inte pitchat ner basarna - på ett par ställen trodde jag det innan. Jag förväntade mig ett crescendo med percussion och tamburin framemot slutet men det kom aldrig - kanske lika bra då det hade blivit mer Philadelphiakyrkan över det hela. Å andra sidan känner jag en kille som musciserar en hel del där bland annat med körarrangemang och han kanske skulle vilja ge sig i kast med det här stycket - om du vill så frågar jag honom.
I jämförelse då med tidigare arr på denna låt så visst jag saknar munspels och solo och grejer men som sagt det är ju en helt annan låt och tvärisen på denna (trots melotrondito) är ju bara hur bra som helst.
Frågan är nu hur kommer den femtiosjuttonde versionen att låta som såsmåningom :lol:
Jonte:
Ja, riktigt bra Max! Vad är det för piano? Väldigt bra sustain! Några flöjttoner går ner för tvärt i volym. Prova att rita in volymkurva på dessa, men är känsligt om det inte blir bra. Visst skulle jag kunna lägga på riktig flöjt åt dig, men jag är inte säker på att det skulle bli bättre. Skön effekt med mellotronen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida